۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
قدردانی اسد از ایران

جابری انصاری مذاکره کننده ارشد ایران در دیدار با بشار اسد موفقیت های اخیر ارتش سوریه در اعاده حاکمیت بر بخش های وسیعی از استان های درعا و قنیطره را تبریک گفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جابری انصاری تاکید کرد: در این شرایط و به موازات موفقیت‌های میدانی در رویارویی با تروریسم، مدیریت روندهای سیاسی برای پایان بحران ضروری است. بشار اسد هم با تقدیر از اقدامات ایران برای بازگشت آرامش به سوریه ابراز امیدواری کرد موفقیت های ارتش در درعا پایه‌گذار پایان جنگ باشد. محور مذاکرات معاون وزیر خارجه کشورمان با ولید المعلم وزیر خارجه سوریه هم بررسی روند مذاکرات صلح بود.

ارتش سوریه در روزهای اخیر توانست به موفقیت چشمگیری در استان قنیطره و درعا دست یابد. ستاد تبلیغات ارتش سوریه اعلام کرد توانسته نخستین شهرک استان قنیطره در ۱۱ کیلومتری مرز جولان را از دست تروریست ها خارج کند. در استان درعا هم گزارش‌ها حاکی است بیش از ۸۵ درصد این استان پاکسازی و روند خارج کردن تروریست ها آغاز شده است. اولین سری از اتوبوس های حامل گروههای مسلح از درعا البلد راهی ادلب در شمال سوریه شد.

همزمان با  انتشار خبر موفقیت‌های ارتش سوریه، خبرگزاری رسمی این کشور از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه خبر داد. خبرگزاری سوریه اعلام کرد دشمن صهیونیستی تلاش‌های نافرجام خود را برای حمایت از گروه های تروریستی تکرار کرد و با موشک یکی از مواضع ارتش سوریه را در فرودگاهی در استان حلب هدف قرار داد. این حمله تنها خسارت های مادی به دنبال داشته است.

کد خبر 348422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.