نمره ۱۰ به قانون‌گذاری مجلس/ دست آقازاده‌ها از مسائل اقتصادی قطع شود

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: متاسفانه قوانین مجلس به خوبی وضع نمی‌شوند و به مجلس نمره ۱۰ می‌دهم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ناصر موسوی لارگانی صبح امروز _۲۴ تیر ۹۷_ در بیست و سومین همایش روز صنعت اظهار کرد: قانون به نمایندگان اجازه داده که از وزرا سوال کنند. تحقیق و تفحص و سوال از رییس جمهور طبق ماده ۲۳۶ مجلس شورای اسلامی است تا اگر تخلفی در حال انجام است سعی کنند جلوی تخلف گرفته شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مجلس تولید قانون است، افزود: من به مجلس نمره ۱۰ می‌دهم  زیرا قوانینی که در آن وضع می‌شود به درستی اجرا نمی‌شوند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان مثال در مناطق ویژه اقتصادی صادرات، خرید و فروش کالای خارجی قانونی است و ۲۰ سال معافیت مالیاتی دارد اما تولید کننده داخلی با مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی و قیمت آب، برق و گاز آزاد قطعاً نمی‌تواند رقابت کند و از دور خارج می‌شود.

وی با اشاره به سیاسی بازی‌های مجلس تصریح کرد: در مجلس به لیست رای داده می‌شود و توانمندی افراد سنجیده نمی‌شود، حتی در رابطه حقوق‌های نجومی ظالمانه می‌گویند که این مبالغ حق ما از سفره انقلاب است، این مجلس، مجلس پویایی نیست. ۱۰ سال است که مباحث اقتصادی مختلفی مطرح شده اما اگر سال‌های اول به این مباحث توجه کرده بودیم مشکلات امروز را نداشتیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه مردم وظیفه دارند با خرید کالای ایرانی از صنعتگران حمایت کنند، افزود: باید همگی برای کمک به تولید کننده به میدان بیاییم، اگر انتظار داریم جوانان مشغول کار باشند باید کالای ایرانی خریداری کنیم. باید مثل ژاپن که در سال‌های بعد از جنگ به تولید پرداخت و از تولید داخلی حمایت کرد ما هم اینچنین باشیم.

 وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در مسیر تولید کننده، تامین مواد اولیه است، افزود: تولیدکننده باید هفت خان را طی کند تا مواد اولیه را به دست آورد، در حال حاضر جنگ اقتصادی است و صنعتگران در خط مقدم کار می‌کنند و با مشکلات بسیاری که در مسیر پیش رویشان است دست و پنجه نرم می‌کنند. باید امکانات مورد نیاز در اختیار تولید کننده قرار گیرد. گرانی ارز هم یکی از معضلات برای تولید کنندگان است.

رییس مجمع نمایندگان اصفهان با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید داخلی، واردات کالای مشابه را حرام شرعی اعلام کردند، افزود: تولید کنندگان به کارشان عشق می‌ورزند و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دستان آقازاده‌ها و وابسته‌ها باید از مسائل اقتصادی قطع شود، افزود: سه سال و نیم است که موانع تولید کنندگان در مجلس اعلام می‌شود، اما راه حل هایش عملی نمی‌شود و هنوز ماده ۲۰ اجرایی نشده است.

کد خبر 348395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.