اشتغال ۲۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد شهرضا

شهرضا - رییس کمیته امداد خمینی(ره) شهرضا گفت: واگذاری تسهیلات حمایتی، زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد این شهرستان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، عبدالرزاق میرزایی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه کاگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰۰ نفر از مددجویان این نهاد در ۵۲ رشته آموزش دیدند که این مسئله زمینه اشتغال ۲۵۰ نفر از آنان را فراهم کرد.

وی از حمایت‌های قانونی از کارفرمایانی که مددجویان کمیته امداد را استخدام کنند خبر داد و افزود: هریک از کارفرمایان شهرستان که در هر زمینه شغلی، افراد تحت پوشش کمیته امداد را استخدام کنند، تا ۱۸ ماه ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرما و پس از آن تا دو سال ۵۰ درصد این حق بیمه، از طرف کمیته امداد پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه به ازای استخدام یک تا پنج نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد تا یکصد میلیون تومان تسهیلات نیز به کارفرمایان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: مجموع اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا تا پایان سال مالی گذشته، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

میرزایی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان از مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سال ۹۵ در سال ۹۶ توزیع شد، که ۴۸ درصد از این تسهیلات از سوی بانک ملی پرداخت شد.

وی از توزیع ۷۸۵ میلیون تومان اعتبارات امدادی این شهرستان بین واجدان شرایط خبر داد و افزود: واگذاری مجموع اعتبارات زمینه اشتغال ۲۶۳ نفر را فراهم کرده است.

رییس کمیته امداد خمینی(ره) شهرضا به نظارت این نهاد بر عرصه‌های اشتغال ایجاد شده تا پنج سال پس از واگذاری تسهیلات اشاره کرد و افزود: مهمترین سیاست این نهاد، توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش است.

کد خبر 348392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.