۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
میوه بخورید تا آسم نگیرید

محققان فرانسوی می‌گویند یک رژیم غذایی سالم شامل میوه‌ها و سبزیجات علائم آسم را کاهش می‌دهد. در واقع آنتی اکسیدان ها و مواد ضد التهابی که در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود از ریه‌ها محافظت می‌کند.

به گزارش سرویس علمی ایمنا از techtimes، براساس مطالعه جدیدی که در مجله تنفسی اروپا منتشر شده  افرادی که سبزیجات و میوه بیشتری می‌خورند، کمتر احتمال دارد که آسم بگیرند و از علائم آن رنج ببرند.

آسم بیماری ناشی از التهاب یا تورم ریه ها است و از هر ۱۲ نفر یک نفر مبتلا به آسم است. در انگلستان ۵۴ میلیون نفر  و در امریکا ۲۵ میلیون نفر آسم دارند. محققان این مطالعه از دانشگاه پاریس می گویند افرادی که دارای رژیم غذایی سالم هستند تا ۳۰ درصدکمتر دچار آسم می‌شوند

دانشمندان امیدوارند یافته های جدید به مردم کمک کند تا علائم بیماری آسم را کنترل کنند. آنها در این مطالعه بیش از ۳۰هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند تا رژیم غذایی خود را با میزان آسم آنها مقایسه کنند. دانشمندان متوجه شدند که در مردان دارای رژیم غذایی سالم تا ۳۰ درصد احتمال ابتلا به علائم آسم کمتر دیده می‌شود. در حالی که در زنان احتمال ابتلا به این بیماری تا ۲۰ درصد کمتر است. برای افرادی که مبتلا به آسم هستند تا ۶۰ درصد احتمال ابتلا به بیماری در هنگام رژیم غذایی کمتر است و در زنان مبتلا به آسم نیز با رعایت رژیم سالم این علائم تا ۲۷ درصد کاهش می یابد.

در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه ای را در مورد علائم آسم در طول یک ماه تکمیل کنند. محققان، رژیم های شرکت کنندگان را با استفاده از یک برنامه غذایی روزانه محاسبه کردند ومتوجه شدند در رژیم های غذایی که در آنها سبزیجات، غلات و میوه ها زیاد بود، مبتلایان به آسم  سالمتر بودند، در حالی که غذاهای شیرین، نمک و گوشت، علائم آسم را تشدید می کند.

 دکتر رونالد، پژوهشگر ارشد این مطالعه می گوید: "نتایج ما نشان می‌دهد رژیم های غذایی سالم به شدت باعث ارتقای پیشگیری از علائم آسم و مدیریت درمان بیماری می شود در حالی که مصرف مواد غذایی ناسالم علائم آسم را بدتر می‌کند. "

کد خبر 348387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.