تبادل تجربیات شهرداری کلانشهرها در حوزه حمل و نقل و ترافیک

بیست و پنجمین نشست کمیسیون معاونان حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای ایران به منظور تبادل تجربیات، بررسی مشکلات و ایجاد وحدت رویه در این حوزه به میزبانی دبیرخانه مجمع شهرداری‌های کلانشهرها دوشنبه ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، کمال مرادی، مدیر دبیرخانه مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای ایران با اعلام این خبر گفت: نحوه پیگیری حقوق قانونی شهرداری‌ها در بخش حمل و نقل از دولت و سازمان برنامه و بودجه، هماهنگی بین کلانشهرها برای مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه، هماهنگی و ایجاد وحدت رویه پیرامون اجرای طرح ترافیک از جمله مواردی است که در این نشست مطرح و تصمیم گیری می شود.

وی تصریح کرد: تعیین هیئت رئیسه، تنظیم جدول برنامه زمان بندی کمیسیون، تعیین کمیته‌های زیر مجموعه کمیسیون و پیش‌بینی دستور جلسات از دیگر موارد مد نظر در این نشست خواهد بود که مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

مدیر دبیرخانه مجمع شهرداری‌های کلانشهرهای ایران با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها ادامه داد: در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت سهم دولت، پروژه های حمل و نقل عمومی با کندی حرکت می‌کند و شهرداری‌ها در زمینه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تامین تجهیزات قطار شهری با مشکل مواجه هستند، از سوی دیگر جرایم راهنمایی و رانندگی مطابق قانون به شهرداری‌ها پرداخت نمی شود که در این زمینه نیاز به همکاری و پیگیری شهرداری کلانشهرها برای اصلاح این قانون داریم.

مرادی با اشاره به رویکرد جدید دبیرخانه در فعال‌سازی کمیسیون‌ها، در خصوص لزوم برپایی این نشست خاطرنشان کرد: در این جلسات علاوه بر اینکه معاونان حمل و نقل و ترافیک تجربیات خود را در این حوزه به یکدیگر منتقل می‌کنند، بازدیدهای مشترکی از ایستگاه‌ها و قطارهای درون شهری (مترو)، اتوبوسرانی و سامانه‌های هوشمند برگزار می‌شود.

منبع: شهرنوشت

کد خبر 348380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.