توضیحات پلیس راهور درباره هرج و مرج ترافیکی ناشی از خاموشی ها

بازار قطعی برق نیز مانند کم آبی داغ شده و هر از چند ساعت برق نقاطی از اصفهان قطع می‌شود و هرج و مرج ترافیکی را با خود به همراه دارد و ساعت ها و بعضاً در زمان اوج گرما خودروها پشت چراغ های خطر شهر منتظر می مانند.

به گزارش ایمنا، برخی می‌گویند بارها با پلیس ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس گرفته‌اند و پاسخی دریافت نکرده‌اند و گاهی هم که پلیس پاسخ داده با توجه به ترافیکی که محور خیابان‌های دیگر را هم درگیر کرده، رسیدن پلیس به چهار راه مورد نظر غیرممکن بوده است.

شهروندان اصفهانی گاهی از شدت گرما وسیله‌های نقلیه خود را در خیابان رها کرده و در حاشیه بلوارها و یا  خیابان‌ها منتظر می‌نشینند تا ماموران راهور به منطقه برسند که این مسئله در چند مورد اخیر معمولا با انتظاری طولانی همراه بوده است.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی، رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان در خصوص چرایی شرایط ایجاد شده به خبرنگار ایمنا گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ چراغ خطر در تقاطع‌های اصلی و ۴۳۰ دوربین نظارتی در سطح کلانشهر اصفهان وجود دارد که قطعی برق این تجهیزات مشکلات ترافیکی زیادی را در شهر اصفهان ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به شرایط موجود میزان قطعی برق در شهر اصفهان رو به افزایش است، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی در حوزه ترافیکی هماهنگی‌های لازم برای دریافت آدرس های خاموشی را با مرکز ترافیک شهرداری اصفهان و شرکت برق شهرستان انجام داده‌ایم.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه تغییر جزئی در آدرس خاموشی‌ها طی روزهای گذشته، مشکلات ترافیکی در سطح شهر اصفهان ایجاد کرد، افزود: همچنین عدم پیروی از ماموران پلیس راهور، ناکافی بودن تعداد این ماموران در چهار راه‌ها و عدم اطلاع رسانی به موقع به مرکز فرماندهی نیروی انتظامی به این هرج و مرج دامن می زد.

وی با اشاره به رفع مشکلات آدرس دهی تصریح کرد: اکنون پس از ایجاد ارتباط رادیویی با مرکز دیسپاچینگ اداره برق و مرکز کنترل ترافیک شهرداری هر گونه قطعی برق اطلاع رسانی شده و پلیس راهور در محل حضور می‌یابد.

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه خاموشی‌ها و حضور نیروهای راهور در تقاطع‌های شهر منجر به فرسایشی شدن این نیروها می‌شود، افزود: بر این اساس با توجه به مصوبات جلسه‌ روز گذشته در ستاد مدیریت بحران استانداری، مقرر شد شهرداری ۶۰  تقاطع حساس و خیلی مهم را که توسط پلیس راهور شناسایی شده به دستگاه ذخیره برق برای مدت زمان دو ساعت مجهز کند.

وی افزود: همچنین قرار شد برق رسانی به تقاطع‌هایی که در طرح خاموشی قرار گرفته‌اند  با استفاده از فیدل برق از تقاطع‌های نزدیک، انجام شود.

کد خبر 348370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.