۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
نسیم کوی یار

شهرضا – گاهی دلمان هوای پریدن می‌خواهد تا از این عالم خاک، دور از چشم خاکیان دمی با ملکوتیان بنشینیم یا قطره‌ای از جام رضوان را سرشار از لذت حضورمان کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، نه از دیدن رویت که مژده روضه رضوان می‌دهد، سیر می‌شویم نه از بوییدن رایحه دلاویزت که طرفه‌ای است از جنات عدن.

اینجا قلب تپنده شهر است، بهشتی که برای رسیدن به آن باید از گلستانی به وسعت تاریخ بگذری. دیباچه هر غزل عاشقی از اینجا آغاز می‌شود و هر کلامی در معرفت، به اینجا ختم می‌شود.

آستان امامزاده شاهرضا(ع) گویی بویی از بهشت دارد که در جوارش، ده‌ها گل پرپر شده آرمیده اند. در جوار این آستان، جهانی بزرگتر از عالم خاکی ما وجود دارد که ساکنانش همه از اهل بهشتند؛  مردانی به عظمت تاریخ.

اینجا از فکه و فاو و شلمچه گرفته تا بیت المقدس و فتح المبین و خیبر، یادگارانی ارزشمند هستند که همچون حلقه انگشتری، خاتم آستان را در میان گرفته‌اند.

شاهرضا، همیشه مقصد عاشقان بوده و مأوای صاحب دلان. اینجا هم بوی کربلای حسین می آید و هم نشانی از هشت سال غیرت و مردانگی.

بر مزار شهید همت که بنشینی، هم عظمت آستان را می‌بینی هم مزار ده‌ها شهید گلگون کفنی که در راه عشق جانبازی کردند.

شاهرضا امروز حال و هوایی دیگر داشت، فرزندی دیگر از هفتمین امام میهمان کوی عاشقان بود. از قم تا شهرضا راهی دراز است، اما این فاصله گویی امروز کمتر از آنی شده بود و همه مردم دیار شهید همت می‌توانستند همزمان، رایحه بهشتی شاهرضا و حرم حضرت معصومه(س) را استشمام کنند.

دیرزمانی نیست که دفتر تولیت آستان مقدس رضوی در این شهرستان تأسیس شده و امروز بیرق آستان حضرت معصومه(س) زینت افزای دیار سرداران شهید بود.

مادر شهیدی در گوشه‌ کناری ایستاده و منتظر ورود خادمان حضرت معصومه(س) است، او که اشک در چشمانش نقش بسته می‌گوید: «سال‌هاست در انتظار زیارت حضرت معصومه(س) هستم، اما فرصتش پیدا نمی‌شود، شاید هم توفیق ندارم، اما به هر حال امروز خدا قسمت کرد تا در کنار پیکر فرزندم زیارت کنم.»

مردی میانسال که اسفنددان را در جمعیت می‌گرداند و بلند صلوات می‌فرستد «خدمت به اهل بیت در هر حال توفیق می‌خواهد، امروز فرزند یک امام به شهرم می‌آید و باید همه چیز برای ورودش مهیا باشد.»

انبوه جمعیت چشم به راه هستند و منتظر، حتی آن رفتگری که بعد از رفت و روب صبحگاهی مشغول آب‌پاشی مسیر است:«شهرضا آماده پذیرایی از کاروان حضرت معصومه است، امروز صبح به دختر کوچکم قول دادم تبرکی از این کاروان برایش ببرم، منتظر آمدنشان هستم.»

امروز اینجا آسمان آبی‌تر و خورشید نورانی‌تر است؛ انگار آسمان به زمین نزدیکتر شده و به سادگی می‌توان به عرش دست دراز کرد؛ امروز گویی قلب زمین  از اینجا می‌تپد.

کد خبر 348369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.