سیاهی چادر جلوه‌ای از حجاب و عفاف است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: برای حفظ عفت و در امان ماندن از مردان هرزه‌ای که قصد خدشه دار کردن حیثیت زنان را دارند بانوان چادرهای خود را که جلوه‌ای از حجاب و عفاف محفوظ بدارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، آیت الله سید علی طهماسبی امروز(یکشنبه) در مراسم راهپیمایی حجاب و عفاف که در راستای صیانت از حریم خانواده برگزار شد، اظهار کرد: بانوان متدین در برابر مردان نامحرم باید حجاب خود را حفظ کنند تا نقشه مردان هرزه و بی‌تقوا از به دام انداختن آنان خنثی شود.

وی با اشاره تاکید قرآن بر حفظ حجاب و عفاف زنان افزود: امروز دشمنان قسم خورده این مرز و بوم می‌خواهند بنیان را خانواده سست و متزلزل کنند و با آلوده کردن بانوان به گناه، امثال شهید حججی، همت، باکریها و امامان و رهبران مذاهب اسلامی در دامن پاک مادران پرورش پیدا نکنند.

امام جمعه گلپایگان گفت: خداوند به پیامبر(ص) دستور داد به زنان  و بانوان مومن بگو پوشش ظاهری که امروز به چادر معروف است را حفظ کنند تا در دام مردان نامحرم و هرزه گرفتار نشوند.

وی افزود: برای حفظ عفت و در امان ماندن از مردان هرزه‌ای که قصد خدشه دار کردن حیثیت زنان را دارند بانوان چادرهای خود را که جلوه‌ای از حجاب و عفاف محفوظ بدارند. برای اینکه بانوان به عفت و پاک دامنی شناخته شوند پوشیدن چادر بهترین گزینه است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره نهادینه شدن فریضه امر به معروف در جامعه گفت: طبق آیات قرآن اگر زنان و دختران می‌خواهند از گزند مردان هرزه و آلوده حفظ شوند باید حجاب کامل اسلامی را رعایت کنند.

وی تأکید کرد: حفظ حجاب یک قانون الهی است که رعایت آن برای تمام افراد جامعه واجب بوده، اما مسئولان برای رعایت قانون الهی حساسیت بیشتری باید نشان دهند. نوع پوشش لباس معرف شخصیت و اعتقادات انسان است، اینکه باطن انسان پاک باشد و در ظاهر بی‌حجاب، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه  اسلام مخالف رفت و آمد زنان در بیرون از منزل نیست، افزود: امروز بسیاری از زنان در جامعه با حفظ کامل حجاب و با عفت در بسیاری از فعالیت ها و مشاغل حاضر می شوند. در حکومت اسلامی باید برای حفظ حجاب اسلامی حساسیت بیشتری نشان دهیم، با کم کاری و سستی در زمینه برخورد  با بی‌حجابی جو جامعه آلودگی‌ می‌شود.

کد خبر 348365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.