راه اندازی فرهنگسرای زیست‌محیطی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: قرار است یک فرهنگسرای دایمی به مسایل زیست‌محیطی اختصاص داده شود تا در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا فرهنگسازی شود.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تن پسماند در شهر اصفهان تولید می‌شود که شهروندان اصفهانی با تفکیک از مبدأ حدود ۷۵ تا ۸۰ تن پسماند خشک را جداسازی می‌کنند.

وی افزود: اگر میزان پسماندهای خشک فروشگاه‌ها و پسماندهای خشکی که توسط پیمانکاران از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود را به این آمار اضافه کنیم، باید اعلام کرد که در طول یک شبانه روز حدود ۱۳۰ تن پسماند خشک جمع‌آوری می‌شود که سهمی حدود ۱۲ تا ۱۳ درصدی نسبت به کل پسماند تولیدی در شهر دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته آمار تفکیک از مبدأ پسماندها در یک شبانه روز بیش از ۲۰ درصد است، گفت: این آمار حاکی است که باید تلاش‌های بیشتری در این راستا انجام شود، البته یکی از زیربناهای کار، آموزش و فرهنگسازی است.

وی تاکید کرد: هر چند شهروندان اصفهانی در تفکیک از مبدأ در کشور پیشتاز هستند، اما همچنان با استانداردهای بین‌المللی فاصله داریم و باید تلاش کنیم تا به آمار کشورهای پیشرفته برسیم.

دهنوی ادامه داد:  قرار است یک فرهنگسرای دایمی به مسایل زیست‌محیطی اختصاص داده شود تا در زمینه مدیریت پسماند و تفکیک از مبدا فرهنگسازی شود.

کد خبر 348362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.