دوران بازگشت تحریم‌ها تیم اقتصادی جدیدی می طلبد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تغییر در تیم اقتصادی دولت به رفع مشکلات اقتصادی کمک می کند.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با ایمنا، تاکید کرد: برای غلبه بر بحران های اقتصادی به تغییر در سیاست‌ها و نگرش‌های حاکم نیاز داریم و برای این منظور نیز تغییر در تیم اقتصادی دولت، اجتناب ناپذیر است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز خطرنشان کرد: وزارتخانه‌های اقتصادی، بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر دستگاه‌های فعال در حوزه اقتصاد برای فعالیت در دوران پساتحریم تنظیم شده بودند و وزرا و روسای مربوطه نیز شاید برای این‌کار مناسب بودند، اما دوران بازگشت تحریم‌ها سیاست‌های خاص خود و افراد دیگری را می طلبد؛ بنابراین حداقل در برخی از دستگاه‌ها تغییر ضرورت دارد.

وی همچنین چند صدایی در عرصه سیاست خارجی را یکی دیگر از عوامل بحران زا خواند و تاکید کرد: علاوه بر مشکلات اقتصادی، ناهماهنگی در مواجهه با مسائل خارجی بر دامنه بحران‌ها می افزاید و متاسفانه باید گفت که سیاست‌های داخلی ما با سیاست خارجی هماهنگ نیست؛ این یک مشکل جدی است و باید برای حل و فصل آن اهتمام کرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: باید در نگاه به مسایل سیاست خارجی منافع ملی مورد توجه قرار گیرد و از نگاه سیاسی و جناحی به مناسبات و سیاست  خارجی پرهیز کرد تا تاثیر منفی بر کشور به جا نگذارد. به همین دلیل ضرورت دارد که  در داخل حمایت همه جانبه و یک صدا از برنامه های سیاست خارجی به عمل آید.

زرآبادی همچنین تصریح کرد: در حوزه سیاست داخلی نیز باید تقویت احزاب و گردش آزاد اطلاعات به معنای واقعی کلمه صورت گیرد تا از این منظر به حل مشکلات کمک شود.

کد خبر 348347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.