صدا و سیما برای دشمنان انقلاب خوراک خبری مهیا کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پخش مستند بی راهه از صدا و سیما گفت: وقتی چنین مستندهایی از صدا وسیمای ملی پخش می شود، مستند نظام محسوب شده و بیگانگان تا می توانند از آنها برضد ارزشهای دینی و نظام بهره‌برداری می کنند.

حجت الاسلام احمد سالک در مورد بازتاب‌های پخش مستند بی راهه از صدا و سیما و بازتاب آن در عرصه داخلی و بین‌المللی به خبرنگار ایمنا گفت: ارزیابی من از این حادثه به دلیل اینکه به رسانه ملی کشیده شده، مثبت نیست؛ اگر رسانه‌ها بر اساس سیاست‌های کلان نظام عمل کنند، نباید سوژه به دست بیگانگان و دشمن بدهند.

وی گفت: صدا و سیما با پخش این مستند در رسانه ملی خوراکی برای دشمنان انقلاب اسلامی مهیا کرد، اتفاقی در عرصه داخلی افتاده که البته باید آن را در جایگاه خودش قضاوت کرد، اما وقتی که چنین مستندی از طرف صدا و سیمای ملی پخش می شود، مستند نظام محسوب شده  و بیگانگان تا می توانند از این مستند بر ضد ارزشهای دینی  و نظام ما بهره برداری و استفاده خواهند کرد.

طبیعی نبود گریه‌ و توبه این دختران از صدا وسیما پخش شود

سالک تأکید کرد: وقتی مستند بی‌راهه از صدا و سیما پخش شد، تمام رسانه‌های بیگانه آن را به عنوان یک سند نظام معرفی کردند، روی آن تحلیل ارائه داده و اهداف پلید خود را نشان دادند.

این نماینده مجلس افزود: درست و طبیعی نبود که گریه‌ و توبه این دختران از صدا وسیما پخش شود، هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که این کار در برنامه‌های صدا و سیما مطرح شود، این قبیل مسائل برای کشور مفید نیست.

وی با ابراز تأسف از این ماجرا گفت: چرا باید فضای کشور مشغول چنین قضایایی شود، پخش این مستند واقعا شک برانگیز است و می تواند به عنوان پوششی برای ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت و یا مسائل دیگر باشد.

باید با علت‌ها مقابله کرد

عضو فراکسیون ولایی مجلس گفت: این قبیل مسائل باید دور از چشم بیگانگان بررسی شود و در ضمن با عوامل اصلی به وجود آمدن این قضایا مقابله و مبارزه کرد نه با معلولی مثل این اتفاق چون ممکن است از این معلول ها باز هم در جامعه باشد و اتفاق بیفتد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پخش این مستند تلاش صدا و سیما برای نمایش کنترل بر فضای مجازی بوده است؟ گفت: بحث کنترل فضای مجازی نیست، امروزه حتی کسانی که بانیان اصلی فضای مجازی بودند، نمی توانند این فضا را به درستی کنترل کنند، ولی نکته مهم این بود که این مستند نباید از صدا و سیما پخش می شد.

تلگرام را بستیم، فیلتر شکن ها وارد شد

وی با تاکید بر این اینکه مگر می توان جلوی فضای مجازی را گرفت، افزود: وقتی تلگرام بسته شد، بلافاصله راه‌های دیگر به وجود آمد؛ می‌توان فضای مجازی را بر اساس سیاست‌های شورای عالی فضای مجازی داخل کشور کنترل کرد و تلگرام را بست، ولی فیلتر شکن‌ها و وی پی ان ها بلافاصله وارد می شود. 

سالک تصریح کرد: عربستان سعودی کشوری است که گرفتار بیشترین وی پی ان‌ها در دنیا است، اما این کشور هم در راستای سیاست‌هایش فضای مجازی را کنترل می کند.

وی افزود: مصوبه شورای عالی فضای مجازی در کشور ما هم این است که وی پی ان ها جمع شود و این سیاست اصلی است، بنابراین می توانیم فضای خود را کنترل کنیم.

کد خبر 348345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.