۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
چنارهای چهارباغ سبز می ماند

معاون عمران شهری شهردار اصفهان گفت: وجود درختان چنار در محور چهارباغ در شهری که بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد، در نوع بی خود بی‌همتا است به همین دلیل با دقت و تلاش‌های صورت گرفته در اجرای پیاده‌راه سازی چهارباغ هیچ آسیبی به این درختان کهنسال و این میراث طبیعی وارد نشده است.

ایرج مظفر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خیابان چهارباغ کانون گردشگری اصفهان است و اگر پیاده‌راه شود بهتر می‌تواند هویت فرهنگی شهر را به گردشگران معرفی کند.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تکمیل این پروژه تا اواخر مهرماه سال جاری، چهارباغ با وضعیتی بهتر از گذشته تحویل مردم می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: به جز عملیات اجرای رفوژ میانی که پس از اتمام عملیات کاوش توسط میراث فرهنگی آغاز می‌شود، تاکنون ۴۷ درصد از عملیات اجرای پیاده رو مسیر شرق، ۹۰ درصد از عملیات اجرای پیاده‌راه شرقی، ۱۷ درصد از پیاده رو و ۴۲ درصد از اجرای پیاده‌راه  مسیر غرب انجام شده است.

مظفر با اشاره به اجرای این پروژه در دو شیفت کاری گفت: در این پروژه دو مسیر پیاده‌راه به مساحت ۸۸۰۰ متر مربع و دو پیاده‌رو شرقی و غربی به مساحت ۴۴۰۰ متر مربع احداث می‌شود.

وی به حفظ درختان کهنسال این محور اشاره کرد و افزود: ارزش دیگر این خیابان، مربوط به وجود امتداد گسترده ای از درختان چنار است که از این جهت چهارباغ عباسی در نوع خود بی‌همتا است. این درختان در شهری که بیش از ۳۰۰ روز در سال آفتاب دارد، سایه ساز هستند به همین دلیل با دقت و تلاش‌های صورت گرفته در اجرای این پروژه هیچ آسیبی به این درختان کهنسال و این میراث طبیعی وارد نشده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان از صبر و شکیبایی کسبه و شهروندان ساکن اطراف پروژه تشکر کرد و گفت: سرزندگی از ویژگی‌های اساسی و اصلی پیاده راه‌ها است، از این رو باید در پیاده راه ها همواره زندگی اجتماعی در جریان باشد. این فضا همچنین باید بتواند جاذب طیف وسیعی از شهروندان بوده و خود را همواره با رویدادهای درون خود هماهنگ سازد. لذا انعطاف نیز از ویژگی های مهم در پیاده راهها است.

کد خبر 348343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    0 0
    به نظر من شهرداري بايد از الان به فكر جايگزين كردن درختان چنار شهر با گونه هاي ديگه باشه. اگه دقت كنيد فقط درخت هاي چنار برگشون زرد شده و در حال خشك شدن هستند چون هم اب زيادي مي خوان و هم دماي بالا را تحمل نمي كنند اما بقيه درخت ها مثل درخت توت يا سرو يا بيد ها همگي سرسبز موندن