۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
فقیهه سلطانی به کوران پیوست

تئاتر "کوران" به کارگردانی و دراماتورژی "امید نیاز" با بیش از ٣٠ بازیگر، مردادماه در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود.

به گزارش ایمنا، "کوران" تجربه ای متفاوت در کارنامه حرفه ای "نیاز" به‌شمار می‌رود و بر اساس نمایشنامه‌ای به‌همین عنوان، نوشته "موریس مترلینگ" نگارش شده که به زندگی انسان نگاهی فلسفی دارد و سوالاتی را درباره فلسفه وجودی بشر و مباحث اگزیستانسیالیستی مطرح می کند.

"کوران" در قرن ١٩ میلادی به نگارش در آمده، اما امید نیاز  آن را برای عصر حاضر دوباره‌نویسی کرده است. این تئاتر برای نخستین بار در ایران و اصفهان، به سفارش تالار هنر و سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.

تا کنون حضور مهدی تقی پور، محمدرضا ترابی و فقیهه سلطانی به عنوان بازیگر مهمان در کوران قطعی شده است. هم‌چنین "فریندخت زاهدی" مشاور پروژه، "یاسر خاسب" طراح حرکات، "امید نیاز" و "سیدمهدی موسوی" طراحان صحنه، "پونه خامین" طراح لباس و "امیرسلار قاضی زاده" و "نگار سبقت اللهی" نیز نوازندگان این پروژه هستند.

امید نیاز پیش از این نویسندگی و کارگردانی آثار نمایشی همچون ١+١، بچه های خاکستری، مردگان مشغول کارند، سیندرلا در بن بست، تمام شد و هم‌چنین فیلم هایی نظیر ب١٢، این فیلم قشنگ نیست و شماری دیگر از آثار نمایشی و سینمایی را در کارنامه دارد و در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی نیز جوایزی را دریافت کرده است.

کد خبر 348334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.