دعواهای منطقه ای مشکل آب را رفع نمی کند

برخوار - استاندار اصفهان گفت:‌ دعواهای منطقه ای بر سر مسائل آب نه تنها مشکل کم آبی و نبود آب را رفع نمی کند، بلکه سبب ایجاد مشکل برای راهکارهای رفع آن نیز می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، محسن مهر علیزاده در دیدار با کشاورزان شهرستان برخوار اظهار کرد: کمبود آب یک موضوع فرا منطقه ای است و بی تدبیری در دولت های قبل زمینه پمپاژ غیر قانونی از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را ایجاد کرده است.

وی افزود: بی تدبیری ها در ۱۲ سال گذشته سبب شد تا بر روی بسیاری از تپه ها در استان چهارمحال و بختیاری باغ احداث شود و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب به صورت غیر قانونی به این باغ ها پمپاژ شود و امروز نتیجه آن خشک شدن چاه های کشاورزی شده است و در بعضی چاه ها حتی در عمق ۲۷۰ متری نیز آب یافت نمی شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه نمی توان کشور را تقسیم کرد و باید نگاه همه جانبه و فراگیر به مسئله آب داشته باشیم، گفت:‌ دعواهای منطقه ای بر سر مسائل آب نه تنها مشکل کم آبی و نبود آب را حل نمی کند بلکه سبب ایجاد مشکل برای راهکارهای رفع آن نیز می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به معضل بزرگ بی آبی و کم آبی در استان اصفهان تاکنون بیش از ۷۰ درصد از وقت خود را صرف رفع مشکل آب کرده‌ام.

استاندار اصفهان یکپارچه سازی اراضی، ایجاد روش های جدید آبیاری و اصلاح الگوی کشت متناسب با کم‌آبی را بهترین راه حل مشکل بحران آب در شهرستان برخوار عنوان کرد و افزود: اعتبار لازم برای اجرای این سه طرح در شهرستان برخوار تامین می شود.

وی از استمهال وام های کشاورزی، بخشیده شدن جرایم و دریافت حداقل سود برای کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به شرایط بحرانی امروز باید روش هایی را برای مقابله با معضل بی آبی و اشتغال کشاورزان جایگزین کرد که ترویج کشت های گلخانه ای و راه اندازی مراکز پرورش شتر و شتر مرغ از لحاظ اقتصادی و نیاز آبی کم، مناسب برای منطقه است.

موج نارضایتی در شهرستان برخوار

حسینعلی حاجی، نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه در خشکسالی های اخیر قنات و چاه های آب خشکیده و در بعضی مناطقه نیز عمق آنها به ۲۷۰ متر رسیده، اظهار کرد:‌ پرداخت نشدن حق آبه و حق اشتراک کشاورزان و خسارت عدم کشت همچنین وجود پساب تصفیه خانه شمال اصفهان که سبب نارضایتی زیست محیطی و بوی بد شده _البته قرار است به منطقه دیگر انتقال یابد_ موج نارضایتی را در بین مردم شهرستان برخوار به وجود آورده است.

به گزارش ایمنا، استاندار اصفهان با ورود به شهرستان برخوار در گلزار شهدا و امامزاده عبدالمومن شهر حبیب آباد حضور یافت تا بار دیگر با شهدای این شهرستان تجدید میثاق کند.

کد خبر 348319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.