شفافیت؛ تنها راه برون رفت از بحران‌های کشور

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیان راهبرد خویش برای برون رفت از بحران‌های اقتصادی و اعتراضات مردمی ناشی از آن گفت: شفافیت تنها راه بازگشت اعتماد و اطمینان عمومی است.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایمنا خاطرنشان کرد: برای برون رفت از بحران‌های سیاسی و اقتصادی به اتحاد و وحدت همه جانبه نیاز داریم. در این شرایط حاد وحدت موجب می شود، همه گروهها با افکار و اندیشه های مختلف، بتوانند به حاکمیت کمک کنند. در سایه همدلی و یک صدایی ناشی از اتحاد ملی می توانیم بحران موجود را به بهترین وجه ممکن مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: اقدام ترامپ در خروج از این توافق بین المللی موجب شوک روانی در بازار شد و سردرگمی و آشفتگی‌هایی را در پی داشت که به تلاطم در بازار و اضطراب و نگرانی بین مردم منتهی شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر همچنین تصریح کرد: از دولت انتظار می رود در مورد تحولات بازار به ویژه در حوزه ارزی شفافیت داشته باشد. هیئت دولت، بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن باید در اسرع وقت و با صراحت و شفافیت درباره چگونگی مصرف منابع ارزی و اختصاص ارز دولتی به شرکت ها و اشخاص اطلاع رسانی دقیقی داشته باشند تا از این طریق، ضمن اقناع افکار عمومی، مسببین نابسامانی در بازار شناسایی شوند.

با شفافیت دولت، کسبه و بازاریان به زندگی عادی خویش بر می گردند

ذوالقدر با تاکید بر اینکه «این اقدم از تکرار نابسامانی‌های مشابه در بازار جلوگیری می کند»، گفت: ثبات در بازار ارز موجب برون رفت اقتصاد کشور از تورم شده و نگرانی و اضطراب را از افکار مردم دور می کند. در عین حال با شفافیت از سوی دولت، کسبه و بازاریان هم احساس آرامش کرده و به زندگی عادی خویش بر می گردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین نیاز کشور تنها و تنها شفافیت است. دولت باید در شفاف سازی امور اهتمام ویژه‌ای به کار بندد تا کشور از وضع موجود خارج شود.

مردم غم نان دارند

وی تصریح کرد: دلیل اهمیت شفاف سازی نیز این است که در حال حاضر بستر نارضایتی مردم از بحران های اقتصادی است؛ به عبارتی مردم غم نان دارند و  شفاف سازی سبب می شود ثبات مجددا به بازار برگشته و دغدغه مردم نیز رفع شود.

وی در ادامه گفت: افزایش بی سابقه نرخ ارز، باعث شد برخی که نیاز ضروری به ارز دارند؛ مانند خانواده بیماران، دانشجویان خارج از کشور یا مواردی از این دست،  دچار مشکل حاد شده و تحت فشار قرار بگیرند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: آشفتگی اقتصاد کشور، کسبه و بازار را نیز دچار سردرگمی و نارضایتی کرده است. در این موقعیت ناگهان لیست‌های مختلفی از اعطای ارز دولتی به اشخاص و شرکت ها منتشر شد و اخبار و تحلیل های غیر رسمی متعددی فضای رسانه ای و افکار عمومی را درگیر خود کرد، بنابراین شایسته است دولت سریعا با شفاف سازی در این موارد نارضایتی ها را کاهش دهد.

ذوالقدر با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی از سوی تیم اقتصادی دولت، خاطرنشان کرد: تیم اقتصادی دولت باید تمام تلاش خود را برای کاهش التهاب و بازگشت ثبات به بازار به عمل بیاورد. کارهایی مانند همین بازار ثانویه ارز اقدام مناسبی است و می تواند به آرام کردن فضای فعلی کمک کند و اطمینان و اعتماد را به مردم برگرداند. اگر اعتماد عمومی برگردد خیلی از مشکلات حل می شود.

کد خبر 348303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.