اصفهان میزبان اولین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت

اولین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با هدف بازنمایی فعالیت‌های خیّرین در عرصه سلامت، به میزبانی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عضو شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت صبح امروز (شنبه ۲۳ تیرماه) در نشست خبری این جشنواره اظهار کرد: براساس ایده ای که ازسوی همشهریان مطرح شد که هنر در خدمت حوزه سلامت باشد، موضوعی را به نام جشنواره مهر سلامت تعیین کردیم تا بتوانیم در این بخش خدماتی را به مردم ارایه کنیم.

سیدمهدی سیدین‌نیا افزود: در اصفهان سالیان متوالی است که خیّرین تلاش بسیاری را در حوزه سلامت داشته اند و این تلاش‌ها ما را بر آن داشت تا با زبان هنر به فعالیت‌های خیرین در حوزه سلامت بپردازیم و به همین دلیل ایده جشنواده مهر سلامت مطرح شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی خیرین استان و شهروندان روبه‌رو شدیم.

وی با بیان اینکه که از ماه‌های قبل تدارکات و جلسات مفصلی در شورای سیاست‌گذاری و بخش اجرایی این جشنواره برگزار شده است، گفت: این کار بسیار پخته آماده شده و جشنواره با برخوردای از مراسم مختلف و با تشویق هنرمندان آنها را برای همکاری در این زمینه دعوت کرده و تلاش های مداومی درا ین خصوص انجام شده است. امنیت و سلامت دو موضوعی است که جامعه به آن نیازمند است و مردم امروز در بخش سلامت، فعال و پیش‌گام هستند و آن چه را که در توان داشته به میدان آورده اند و با ساخت مجموعه های مختلف در این حوزه، برای سلامت مردم فعالیت می‌کنند.

ترویج فرهنگ نیکوکاری در عرصه سلامت

وی ادامه داد: این موضوع که سلامت در کنار هنر قرار بگیرد مورد علاقه هنرمندان استان قرار گرفت و در محفل های خصوصی هنرمندان به صورت چهره به چهره در جلسات تخصصی آن را تبیین کردیم و تاکنون ۵۰۰ اثر هنری و فیلم مستند داستانی و فیلم نامه به دبیر خانه ارسال شده و با اعلام درخواست از سوی مخاطبان مهلت دریافت این آثار تا ۱۵ مرداد ماه تمدید شد و از ۱۵ مرداد به بعد وارد مرحله انتخاب و داوری آثار خواهیم شد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت تصریح کرد: اولین جشنواره فیلم کوتاه با هدف بازنمایی فعالیت های خیّرین در عرصه سلامت، مهرماه ۹۷ به میزبانی اصفهان برگزار می شود و این افتخار را داریم که به یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در فرهنگ ایرانی اسلامی بپردازیم و بیان هنری متخصصان در گسترش عمل نیکوکارانه و توجه به فعالان و معرفی فیلمسازان موفق در این جشنواره باعث ترویج فرهنگ نیکوکاری در عرصه سلامت خواهد شد.

یکی از اهداف جشنواره جریان‌سازی در تولید فیلم است

عضو شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با بیان اینکه مطابق توافقی که با خیرین استان انجام شده قرار است که این جشنواره تدوام داشته باشد، اظهار کرد: با اجرای این برنامه سعی می شود تا بتوانیم با مشارکت هنرمندان و خیرین استان و با وارد کردن آنها به این میدان بتوانیم در حوزه سلامت مردم در کنار هنر، موفق عمل کرده و گام هایی را در این زمینه برداریم؛ جشنواره فیلم کوتاه سلامت نیز با همین انگیزه و اهداف در این حوزه تلاش می کند. با فرهنگ سازی و تلاش در این بخش و به میدان آوردن قوانین، فعالیت های بسیاری را می توان در این زمینه انجام داد.

سیدین نیا با بیان اینکه که یکی از اهدافی که در جشنواره مهر سلامت دنبال می شود جریان‌سازی در تولید فیلم است، تصریح کرد: در این زمینه مشارکت و همراهی صدا و سیما بسیار تأثیر گذار است و تلاش می شود تا با استفاده از ظرفیت ها و کسب اجازه از فیلمسازان، این فیلم ها قبل از اکران در تلویزیون و در فضای مجازی پخش شده و به دست مخاطبان برسد.

دبیر جشنواره مهر سلامت با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت در نیمه دوم مهرماه از ۲۳ تا ۲۶ در اصفهان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ازنظر علمی فیلم کوتاه فیلمی با زمان کمتر از ۴۵ دقیقه است و فیلم مستند، فیلم داستانی و بخش فیلم دانش‌آموزی را شامل می شود و در این زمینه با آموزش و پرورش هماهنگی شده تا جوانان با استفاده از دوربین های خانگی و تلفن همراه نیز بتوانند تولید فیلم داشته باشند.

کد خبر 348284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.