وابستگی به نفت تحول کشور را به تأخیر انداخته است

استاندار اصفهان گفت: اگر شیرهای نفت را ببندیم رشد و توسعه در ایران آغاز می شود، آن روز، روز شروع بهره برداری از توانمندی مردم و ظرفیت های اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز (شنبه) در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور با بیان اینکه انسان ذات کمال‌جویی دارد و آموزش یکی از راه‌های رسیدن به کمال است، اظهار کرد:  قومیت‌های مختلف در کشور ایران همه دارای چنین ویژگی‌هایی هستند اما در استان اصفهان روحیه آمادگی برای رشد و تعالی، بیشتر از استان‌های دیگر وجود دارد و این یک فرصت مغتنم است.

وی با بیان اینکه در دوران ابتدایی باید روحیه انسان مملو از دانستن شود، افزود: قطعاً در این صورت جامعه‌ای فرهیخته خواهیم داشت. اگرچه در معلمان مدارس ابتدایی توجه ویژه ای به این موضوع دارند اما بعضاً در انتقال مفاهیم تربیتی و آموزشی و مفاهیم اجتماعی دچار مشکل هستیم.

 استاندار اصفهان ادامه داد: معلمان با دانش‌آموزان در حوزه مفاهیم تربیتی و اجتماعی به صورت کلان صحبت می‌کنند، کلی گفتن  مسائل اگرچه خوب است، اما به مهارت دانش آموزان اضافه نمی کند. باید در کنار مسائل کلان اجتماعی به بازیابی هویت ملی، دینی و پایبندی به اخلاق و آموزه‌های فرهنگی توجه داشت، این مسائل نکاتی است که در تربیت کودکان از آن‌ها غافل شده‌ایم.

مهرعلیزاده تاکید کرد: در بحث آموزش به دانش آموزان در مدارس در کنار خود باوری و اتکا به نفس باید به مسائل اقتصادی و ارج نهادن به تلاش و کوشش برای تولید و مفید واقع شدن در جامعه بپردازیم چرا که این موضوعات تا کنون مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

وی افزود: این موضوعات مربوط به چند سال اخیر نیست و حدود ۲۰ سال قدمت دارد، باید بر روی استقلال اقتصادی کشور بیشتر کار کنیم اگرچه نگران چیزی نیستیم و حتی فشارهای جهانی و تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای تحولات اساسی در کشور باشد که یک روز به آن خواهیم رسید.

مهرعلیزاده گفت: در حال حاضر که عزم بسیار جدی‌تر برای فشار بر ایران از طرف دشمنان وجود دارد. بیش از همیشه به این موضوع فکرمی‌کنیم که اگر در خصوص استقلال اقتصادی خود کارهای بیشتری می‌کردیم اکنون وضعیت بهتری داشته ایم.

وی تصریح کرد:  اگرچه به هیچ وجه نمی‌توانند کشوری که در سال چهلم از استقلال خود قرار دارد را تهدید کنند اما باید توجه داشت که اگر شیرهای نفت را ببندیم رشد و توسعه در ایران آغاز می شود، آن روز، روز شروع بهره برداری از توانمندی مردم و ظرفیت های بسیار اقتصادی کشور خواهد بود چرا که وابستگی به نفت تحول در کشور را به تأخیر انداخته است.

استاندار اصفهان در خصوص اهمیت افراد کارآفرین و تولید کننده گفت: باید این افراد را علم‌دار و پرچم‌دار تحول اقتصادی بدانیم و اگر این احترام به افراد مبتکر، خلاق و کارآفرین در نظام آموزشی ما شکل گرفت قطعاً رشد و ارتقاء در این زمان اتفاق می‌افتد.

مهرعلیزاده با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند فرهنگی به نسل‌های آینده گفت: مسئولان اداره مدارس ابتدایی در کنار مفاهیم آموزشی باید به ابعاد اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان توجه کنند و در کنار این مسائل موضوعات اقتصادی، توسعه کشور، بهره‌برداری از توانمندی‌های اقتصادی را به کودکان آموزش دهید.

کد خبر 348283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.