اعضای بدن جوان ۳۱ ساله مرگ مغزی به سه بیمار اهدا شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) گفت: اعضای بدن جوان ۳۱ ساله اصفهانی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا شد.

مریم خلیفه سلطانی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اهدای اعضای بدن مسعود کریمی جوان  ۳۱ ساله اصفهانی که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده و در  بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان بستری بود، اظهار کرد: پس از کسب رضایت اعضای خانواده، وی از بیمارستان آیت الله کاشانی به بیمارستان درمانی الزهرا (س) منتقل و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضاء قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کلیه‌ها و کبد وی به سه بیمار نیازمند اهدا شد، ادامه داد: دو کلیه به دو بیمار در اصفهان و کبد وی نیز برای اهدا به بیمار نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) با اشاره اینکه ۱۹ مورد مرگ مغری در اصفهان از ابتدای سال جاری منجر به اهدای عضو شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شمار زیادی از بیماران نیازمند پیوند عضو در لیست انتظار به سر می‌برند و به سختی هزینه‌ها و رنج بیماری را تحمل می‌کنند در حالی که خداوند با فرصت دادن به برخی افراد برای بخشیدن حیات دوباره به این بیماران، لذت شیرین بخشش را نصیب آنان می‌کند.

کد خبر 348245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.