سرمایه های کشور را حفظ کنیم

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: امروز سرمایه های عظیم کشور، استان و شهرستان لنجان با کج فهمی، تفرقه، سیاست بازی و... در حال نابودی بوده درحالی که باید این سرمایه های عظیم در مسیر رفع مشکلات مردم قرار گیرد نه اینکه برخی مسئولان به راحتی از سرمایه های ملی و شهرستانی عبور کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: بعضی از این قوانین نه تنها اسلامی نیست، بلکه فرهنگ سازی غلط را در جامعه  گسترش می دهد و حتی شورای نگهبان نیز مخالف اجرای اینگونه قانون ها است به همین خاطر این قوانین به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: شورای نگهبان با قدرت تمام باید جلوی اجرای اینگونه قوانین که روزی بنا به مصلحت تصویب شد را بگیرد و از جایگاه رفیع خود دفاع کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سال ۹۱ در خصوص فرهنگ و فرهنگ سازی به صراحت مواردی را مطرح فرمودند و در حدود شش ماه همه مسئولان این  فرمایشات را در جمع های مختلف مطرح و شعار می داند اما بعد به راحتی به دست فراموشی سپرده شد.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز سرمایه های عظیم کشور، استان و شهرستان لنجان با کج فهمی، تفرقه، سیاست بازی و... در حال نابودی بوده درحالی که باید این سرمایه های عظیم در مسیر رفع مشکلات مردم قرار گیرد نه اینکه برخی مسئولان به راحتی از سرمایه های ملی و  شهرستانی عبور کنند.

باقریان تصریح کرد: تحقق این مهم همت همه را می طلبد تا با وحدت و همدلی تفرقه، نفهمی و باند بازی ها کنار گذاشته شود و در کنار مردم، با دستان مردم و باتوجه به سرمایه های بومی مشکلات و گرفتاری ها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی مسئله بسیار مهمی است چراکه اگر مردم مشکلات را به خوبی متوجه شوند خود انها با تمام قدرت و با اخلاص تمام به سمت حل مشکل و پیدا کردن راه حل حرکت می کنند، اما اگر ما واقعیت را برای مردم بیان نکنیم آنها هم به فکر روزهای سخت و مشکلات نخواهند بود و این خود آسیب های متعدد را به همراه خواهد داشت.

باقریان با بیان اینکه فرهنگ یک کار زیر بنایی در همه ابعاد است، افزود: فرهنگ های غلطی که امروز در خصوص کار وتلاش، ازدواج، مصرف و ... در جامعه وجود دارد همانند زنجیری است که بر گردن جامعه قرار گرفته اند بر همین اساس ابتدا این مسایل باید مورد شناسایی قرار گیرد و بعد با اقدامات کاربردی و هم جانبه به زدودن این فرهنگ های غلط اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: امروز  وجود فرهنگ های غلط گرفتاری های بسیاری را برای مرم به وجود آورده و بر مشکلات جامعه افزوده است، برخی فکر می کنند با چاپ بروشور و بنر وظیفه خود برای فرهنگ سازی را انجام داده اند در حالی که با اینگونه کارها فرهنگ غلط برچیده نخواهد شد.

باقریان ادامه داد: برای برچیدن فرهنگ های غلط سال ها زمان و خون دل خوردن ها نیاز است  تا به نتیجه برسیم و باید گفت فرهنگ میدان جهادی است که همه باید احساس تکلیف کنند و با قدرت وتوان خود در این میدان حضور پیدا کنند تا بتوانیم قسمتی از مشکلات را حل وفصل کنیم

وی اسراف را یکی از دردهای امروز جامعه دانست و یادآور شد: عده ای از جوانان جهادی این شهر اقدام به جمع آوری غذاهای اضافه مردم و رستوران ها برای توزیع بین فقرا کرده اند، اگر همه افراد جامعه تنها ۵۰ درصد از اسراف هایی که انجام می گیرد را  به این امر اختصاص دهیم  دیگر در این شهر خانواده های گرسنه سر بر بالین نخواهند گذاشت.

کد خبر 348219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.