حل مشکلات کشور نباید به برجام گره بخورد

لنجان-امام جمعه فولادشهر گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید برای رفع مسایل و مشکلات کشور به برجام و اروپایی‏ ها امید و تکیه داشت، چرا که گره زدن حلّ مسایل کشور به آن، یک خطای بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، دولت مدت زمان محدودی را برای تصمیم‌گیری در مورد باقی ماندن و یا خارج شدن از برجام تعیین کرد تا طی این مدت زمان طرف اروپایی با انجام تعهدات و ارایه‌ تضمین‌هایی منافع ایران در برجام را تأمین کند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تأکید کرده‌اند نباید برای رفع مسایل و مشکلات کشور به برجام و اروپایی‌ها امید و تکیه داشت، چرا که گره زدن  مسایل کشور یک خطای بزرگ است.

وی ادامه داد: امروز مسئولان باید نگاه ویژه ای به توان داخلی داشته باشند چراکه نمی‌توانیم ظرفیّت کشور را معطّل توافق برجام بگذاریم اینگونه عمل کردن باعث می شود بسیار از مسایل مدّتی معطّل اجرای برجام و مدّتی معطّل خروج و عدم خروج از برجام؛ آن هم در مقابل دشمنی مثل آمریکا باشد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید ایران به‌صورت رسمی اعلام کند به‌دلیل بدعهدی طرف مقابل، به‌خصوص آمریکا از برجام خارج می‌شود اما فعلاً و به‌صورت مشروط به برخی از تعهدات برجامی خود عمل‌ کند تا تکلیف نهایی آن روشن شود.

وی یاداور شد: دو گروه در کشور در این وضعیتِ خطیر در زمین دشمن بازی کرده و با فعالیت خود، حریف را در موقعیت گل زنی قرار می‌دهند، گروه اول آنان که دست به آشوب آفرینی می‌زنند و به دشمن این چراغ سبز و علامت را می‌دهند که سیاست فشار و تحریم موثر بوده و باید در آتش آن دمید و آن افزایش دهند.

سرافراز اضافه کرد: گروه دوم برخی رسانه‌ها و سیاسیونی هستند که متاسفانه با استناد به همین آشوب‌ها و مسایل مشابه، این تفکر را به جامعه تزریق می‌کنند که راه و چاره دیگری جز کوتاه آمدن مقابل دشمن و دادن امتیاز پیش پای کشور نیست از این رو باید هوشیارانه عمل کرد و منویات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه پایه های نظام جمهوری اسلامی بر موج خون پاک شهدا استوار است، گفت: برای این انقلاب هزینه های زیادی شده از این رو آمریکا و کسانی که دل به آمریکا بسته اند بدانند مردم ایران اسلامی از رجز خوانی ها و تهدیدهای آنها و عملیات روانی که به بهانه خروج از برجام و تحریم های جدید به راه انداخته وحشتی ندارند.

امام جمعه فولادشهر آمریکا را مظهر استکبار و دشمن درجه یک ملت ایران دانست و عنوان کرد: کسی فکر نکند که مردم روی خون شهدا خط قرمز کشیده و دست از نظام، انقلاب و رهبری بر می دارد،  آمریکا هم باید این آرزو را به گور ببرد که مردم ایران با آنها تا زمانی که دست از جنایت هایش برنداشته و خوی استکباریش را کنار نگذاشته، دست دوستی دهند.

وی یادآور شد: ۲۳ تیر، روز گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا است و جمهوری اسلامی همواره نشان داده که اهل منطق، گفتگو و تعامل سازنده بوده، اما گفت و گو و تعامل با مستکبران سازنده نیست؛ از این رو مخالفت ایران با برخی گفت و گوها همچون گفت و گو و مذاکره با رژیم صهیونیستی و یا روابط دیپلماتیک با مستکبران و غاصبان، به معنی مخالفت با اصل دیپلماسی و تعامل سازنده با دنیا نیست.

سرافراز با بیان اینکه آمریکایی‌ها نشان دادند گفت و گو با مستکبران سازنده نبوده و تعامل با آن‌ها مفید نیست، افزود: درس عبرتی که باید برای همیشه در تاریخ ثبت شود، خیانت و عهد شکنی آشکار آمریکا در مسئله برجام است.

وی در ادامه با اشاره به بحران آب تصریح کرد: همه ساله در ماه‌های تیر و مرداد با افزایش دمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی و خنک‌کننده شاهد افزایش شدید مصرف آب و برق در کشور هستیم، به‌طوری که در صورت عدم مدیریت مصرف در این خصوص، ذخایر آب موجود در پشت سدها و برق تولیدی در نیروگاه‌های کشور جوابگوی مصارف داخلی نخواهد بود.

امام جمعه فولادشهر ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از اعمال خاموشی‌های گسترده و طولانی ضروری است با بسیج تمامی امکانات و هماهنگی همه آحاد ملت و دستگاه‌های اجرایی ضمن حذف مصارف غیر ضروری، تلاش کنیم کمبود تولید برق را با صرفه‌جوییِ حداقل ۱۰ درصد در میزان مصرف برق، جبران کنیم.

کد خبر 348215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.