نیمی از کشته‌های حوادث کار مربوط به حوزه ساختمان است

معاون وزیر را ه وشهرسازی گفت: آمار کشته‌های ساختمانی به نحو غیرقابل توجیهی بالاست و متاسفانه نیمی از کشته‌های ناشی از حوادث کار در ایران در حوزه ساختمان هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در بیست و یکمین اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی، با تسلیت حادثه تصادف اتوبوس و تانکر نفت در سنندج گفت: اگر مردم در هرجایی از ایران آسیب ببینند، همه ما از یک پیکریم و داغدار می‌شویم. این محدود به مردم عزیز کردستان نیست و امیدواریم آلامی که دیدند تسکین پیدا کند.

وی ادامه داد: ما در رشته خود نیز همین وضعیت را داریم. آمار کشته‌های ساختمانی به نحو غیرقابل توجیهی بالاست. نیمی از کشته‌های ناشی از حوادث کار در ایران در حوزه ساختمان هستند. امیدوارم در بیانیه، به این قشر عزیزی که کارگران کشور هستند توجه کنیم؛  واقعیت این است این مهندس ساختمان است که در درجه اول باید این مسئولیت را بپذیرد.

مظاهریان با اشاره به شفافیت روند اجرای امور در این وزارتخانه گفت: چیزی در پستو نخواهد بود. همه شما حق دارید که در جریان امور قرار بگیرید. ممکن است جایی از ما گله‌مند باشید، من این را می‌فهمم. نگرانی‌ها و سوالاتی وجود دارد. اما ما با شما شفاف صحبت می‌کنیم و موارد قانونی را جلو می‌بریم.

وی سپس با دعوت به حل اختلافات درون خانواده مهندسی افزود: اگر برای حل اختلافات از داور خارجی استفاده کنیم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. در حال حاضر این گفت‌وگوها باعث شده که مهندسی به عنوان یکی از موضوعات مهم روز تلقی شود. بنابراین فکر می کنم باید این گفت وگوها را به فرصت تبدیل کنیم.

کد خبر 348186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.