انتقال آب دریای خزر به سمنان فاجعه زیست محیطی است

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها گفت: سال‌هاست ذخایر خدادادی مازندران به مددکار دولت‌ها خام فروشی شده است و اکنون فاجعه زیست محیطی انتقال آب دریای خزر به دشت سمنان در راه است.

به گزارش ایمنا، صاحب شریفی اسدی صبح امروز (پنجشنبه) در هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که در ساختمان سابق مجلس برگزار شد، با بیان اینکه من از سوادکوه آمده‌ام و این شهر، شهر پل‌ها و تونل‌ها است، اظهار داشت: امروز تامین آب آشامیدنی اولویت اصلی در سوادکوه است.

وی با بیان اینکه این سرزمین از پنجاه سال پیش کارخانجات معادن زغال سنگ داشته، گفت: امروز جوانان این شهر در کنار خیابان‌ها دست فروشی می‌کنند و آواره شهرهای دیگر هستند.

شریفی‌اسدی تصریح کرد: از زمانی که به شورای عالی استان‌ها آمدم به دلیل زیاد شنیدن مشکلات دیگر استان ها، رنج مردم سوادکوه و مازندران در نظرم کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از سرزمین من عبور می‌کنند، تصریح کرد: به سبب نبود یک برنامه دقیق، ظرفیت‌های گردشگری چون پلنگ دره و پارک جنگلی و پل دوازده چشمه شوراب و دریاچه شورمست همچنان برای هموطنان من ناشناخته مانده است که اگر سریال پایتخت نبود، کسی در ایران نام شیرگاه، این شهر زیبای پل‌ها را نمی‌شناخت.

شریفی ‌اسدی گفت: سال‌هاست ذخایر خدادادی مازندران مددکار دولت‌های خام فروش و کم تخصص شده است و اکنون فاجعه زیست محیطی انتقال آب دریای مازندران به دشت سمنان در راه است.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به کارخانجات نساجی قائم‌شهر که از ۸۰ سال پیش ساخته شده است، گفت: امروز تنها نامی از آنها باقی مانده و با انبوهی از مطالبات حقوق کارکنان و کارگرانش روبرو است، در حالی که کارخانه‌های شماره یک و دو نساجی همچون گوشت قربانی به نهادها و سازمان‌های خاص دولتی و غیردولتی فروخته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مازندران به تنهایی می‌تواند در المپیک بدرخشد، تصریح کرد: مازندران می‌تواند بالاتر از صد کشور دنیا قرار بگیرد، زیرا نگاهی به مدال‌های جهانی و المپیک شاهد این ادعاست.

شریفی‌اسدی افزود: باید خون گریست که در پایتخت کشتی جهان یک آکادمی استاندارد بین المللی کشتی وجود ندارد و خروارها برنج پاکستانی و هندی وارد کشور می‌شود.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها با اشاره به برخی از مشکلات موجود در کشور گفت: رانت خواری‌ها، اختلاس‌ها، گرانی، تورم، بیکاری، گورخوابی، رکود، ‌کارتن خوابی، کودکان کار، اعتیاد، طلاق و موسسات مالی تنها گوشه‌ای از رنج‌هایی است که مردم با آن دست به گریبانند و کاسه صبرشان از این همه شعار و وعده خالی لبریز شده است.

کد خبر 348160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.