نیروگاه بیوگاز در برخوار راه اندازی می شود

برخوار- سرپرست فرماندار شهرستان برخوار از همکاری و تعامل برای اجرای طرح نیروگاه بیوگاز در این شهرستان با یک شرکت اتریشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، محمد حسن قمی در جلسه هماهنگی اجرای طرح نیروگاه بیوگاز از کودهای دامی اظهار کرد: این طرح از نظر اقتصادی و حل مشکلات زیست محیطی دامداری ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با اجرای این طرح، گازهای گلخانه ای حاصل از کود حیوانات مهار و در فرایندی تبدیل به انرژی الکتریکی و گرمایشی می شود و آب مورد نیاز کشاورزی بازیابی شده همچنین سبب کاهش ۸۰ درصدی بو در اطراف صنایع کشاورزی و دامپروری و زمینه ایجاد شهرک های گلخانه ای  در مجاورت این نوع نیروگاه ها فراهم می شود.

سرپرست فرماندار شهرستان برخوار گفت: در شهرستان برخوار بیش از ‌۶۵ واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و۷۰۰ واحد دامداری سنتی فعال است که روزانه بیش از ۵۰۰ تن کود از واحد های دامی جمع آوری می شود.

وی گفت: این طرح توجه ویژه ای به اقتصاد دانش بنیان دارد و تأثیر بسزایی در افزایش تولید، کاهش نابرابری در توزیع درآمد، افزایش فرصت های شغلی و در عین حال، اصلاح کیفیت محیط زیست و ارتقاء کیفیت تولیدات به عنوان شاخصه های اصلی توسعه پایدار دارد.

قمی افزود: فرمانداری پیشتاز در زمینه حمایت از صنایع دانش بنیان است.

کد خبر 348154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.