خشک شدن زاینده رود هشداری بود که همه به آن خندیدند

لنجان- امام جمعه زرین شهر گفت: روزی حرف از خشک شدن زاینده رود زده شد، اما همه خندیدند و امروز هم اگر بی توجه به آینده باشیم ضربه های هولناکی به استان اصفهان و شهرستان لنجان وارد خواهد شد از این رو جوانان باید آینده شهرستان را دریابند و قطعا مرکز خلاقیت می تواند در این زمینه به خوبی عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در همایش «از ایده تا کسب و کار» اظهار کرد: راه اندازی مرکز خلاقیت در شهرستان لنجان برای شناسایی افراد برجسته علمی و اقتصادی و حرکت به سمت نوآوری و ایده پردازی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده چراکه می تواند سرمنشاء تحولات عظیم و زمینه ساز بومی سازی علوم مختلف در این شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه مرکز خلاقیت زرین شهر باید به اتاق فکر و ایده پردازی تبدیل شود، افزود: ایده پردازی فرایندی از تفکر و اندیشه‌ ورزی است که با یک یا چند رویکرد از رویکردهای علمی‌، تجربی، دینی‌، معرفتی و … به تولید دیدگاه های راهبردی ختم می شود و قطعا حرکت در این مسیر و رسیدن به موفقیت نیازمند آموزش و تربیت نیروهای خلاق است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: امروز جوانان، نخبگان و مردم شهرستان لنجان باید در میدان عمل حاضر شده و با جدیت به فکر شناسایی آسیب‌ها، بحران‌ها و مشکلات شهرستان و همچنین ارایه راهکارهای عبور از این بحران باشند، سرمایه‌های بسیاری در این شهرستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند زیرا با تکیه بر این سرمایه ها می توان از بحران های پیش رو عبور کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه در کشور به جای اینکه مسئولان به دنبال کشف نخبه ها، دانشمندان، عالمان اهل فکر و دانش باشند و برای حل مشکلات از آنان یاری بخواهند دقیقا برعکس عمل می کنند و این مردم، دانشمندان و نخبه‌های جامعه هستند که به دنبال مسئولان می روند.

باقریان اضافه کرد: توجه به ایده های مهمی که شاید به مسایل اقتصادی ختم نشود نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه ۱۶ سال قبل طی کنفرانسی در یکی از دانشگاه های کشور خطر خشکسالی هشت استان ایران پیش بینی شد، اما این پیش بینی در همان دانشگاه باقی مانده و کسی این ایده را جدی نگرفت.

وی عنوان کرد: روزی حرف از خشک شدن زاینده رود زده شد، اما همه خندیدند و امروز هم اگر بی توجه به آینده باشیم ضربه های هولناکی به استان اصفهان و شهرستان لنجان وارد خواهد شد از این رو جوانان باید آینده شهرستان را دریابند و قطعا مرکز خلاقیت می تواند در این زمینه به خوبی عمل کند.

امام جمعه زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز توجه به ایده هایی که قابلیت اجرای فیزیکی ندارند، مغفول مانده است یکی از این حوزه‌ها فراموشی ایده‌های حوزه علوم انسانی بوده این در حالی است که دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی در گرو رشد و توجه به ایده های نو در رشته علوم انسانی است.

کد خبر 348144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.