کاهش درآمدهای شهرداری متاثر از شرایط اقتصادی است/ تنها ۰.۵ درآمدها پایدار بوده

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری گفت: بخش مهمی از درآمدهای شهرداری متاثر از شرایط اقتصادی است و شهرداری کنترلی بر آن ندارد.

نصیر ملت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاهش درآمدهای شهری در سه ماهه نخست امسال اظهار کرد: نوع اتکا شهرداری به درآمدهای ناپایدار منجر شده تا شاهد چنین وضعیتی باشیم.

وی به تشریح بندهای درآمدی شهرداری پرداخت و گفت: ۲۹ درصد درآمدها از طریق فروش املاک، ۵۴ درصد از طریق اخذ عوارض ساختمانی، ۴ درصد از طریق دریافت بهای خدمات، ۱۳ درصد از درآمدهای پایدار و بخشی هم از طریق اخذ مالیات بر ارزش افزوده حاصل شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: چنین درآمدی متاثر از قوانین مجلس شورای اسلامی و اوضاع اقتصادی است و کنترل بخشی از آن در دست شهرداری نیست، این درحالی است که سهم درآمدی پایدار شهری از بخش نوسازی و عوارض تنها ۰.۵ درصد و پایدار بوده است.

ملت با اشاره به اینکه در چنین مواقعی درآمد مازاد تراکم را افزایش می‌دهند اضافه کرد: این راه بری جبران نیاز روز است اما درآینده خدمات دهی به مناطق ساخته شده جدید، شهرداری ها را با بحران روبرو خواهد کرد.

کد خبر 348136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.