کروات‌های مرموز تاریخ ساز شدند/ فوتبال به خانه برنگشت!

تیم ملی کرواسی با بازگشتی باشکوه از شکست، پیروزی ساخت و برای اولین بار در تاریخ خود فینالیست جام جهانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شب گذشته از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران تیم‌های کرواسی و انگلیس در ورزشگاه لوژنیکی به مصاف هم رفتند که در نهایت این کرواسی بود که با پیروزی دو بر یک راهی فینال شد.

گل‌ها: پرسیچ (دقیقه ۶۸) و مانژوکیچ (دقیقه ۱۰۹) برای کرواسی؛ تریپیر (دقیقه ۵) برای انگلیس

اخطار: ماریو مانژوکیچ (دقیقه ۴۸) و آنته ربیچ(۹۶) از کرواسی؛ کایل واکر (دقیقه ۵۴) از انگلیس

کرواسی: دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ (۹۴-جاسیپ پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ (۱۱۹- میلان بادلج)، آنته ربیچ (۱۰۱- آندری کراماریچ)، ایوان پریشیچ ، مارسلو بروزوویچ و ماریو مانژوکیچ (۱۱۵- وردان کورلوکا(

انگلیس: جوردن پیکفورد، کایل واکر (۱۱۲- جیمی واردی)، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون (۹۷- اریک دایر)، دله آلی، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ (۹۱- دنی رز)، رحیم استرلینگ (۷۴- مارکوس راشفورد) و هری کین

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی در شرایطی برگزار شد که انگلیس در حالی که هنوز ۵ دقیقه از زمان بازی نگذشته بود روی یک ضربه ایستگاهی زیبا توسط "تریپیر" به گل رسید تا به بهترین شکل بازی را آغاز کرده باشد. انگلیس که در نیمه نخست تیم برتر میدان بود می‌توانست حتی با برتری دو گله نیمه را به پایان برساند اما بازی با همان تک گل به نفع انگلیس خاتمه یافت تا کرواسی در نیمه دوم به بازگشت امیدوار باقی بماند.

در نیمه دوم این کرواسی بود که از همان ابتدا بر بازی تسلط پیدا کرد و با بازیگردانی "مودریچ" و "راکیتیچ" نبض بازی را در دست گرفت. کروات‌ها که بسیار خطرناک نشان می‌دادند در دقیقه ۶۸ روی ارسال "ورسالیکو" از سمت راست و ضربه هوشمندانه "پرسیچ" در تیر دور به گل تساوی رسید. پرسیچ این شانس را داشت که چند دقیقه بعد هم گل دوم را به ثمر برساند تا یک تنه قهرمان کرواسی در بازی نیمه نهایی شود اما ضربه پای چپ او از درون محوطه جریمه به تیر عمودی برخورد کرد و بازی مساوی ماند.

با تساوی یک بر یک دو تیم در ۹۰ دقیقه، بازی به وقت‌های اضافه رفت تا کرواسی در سومین دیدار متوالی خود در مرحله حذفی با سناریویی مشابه بازی را در ۱۲۰ دقیقه دنبال کرده باشد.

در وقت‌های اضافه، دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند تا اینکه در دقایق ابتدایی نیمه دوم با پاس فوق العاده "پرسیچ" با ضربه سر، توپ به "مانژوکیچ" رسید تا او که در نیمه اول وقت اضافه یک موقعیت عالی را از دست داده بود با یک ضربه محکم بالاخره گل دوم کرواسی را به ثمر برساند.

در دقایق پایانی بازی انگلیس که با مصدومیت تریپیر و اتمام تعویض‌هایش مجبور به بازی با ۱۰ بازیکن شده بود فشار زیادی برای زدن گل تساوی آورد و روی ارسال‌های بلند و ضربات ایستگاهی حساب ویژه‌ای باز کرده بود اما کرواسی با دفاع جانانه برتری ۲ بر یک را حفظ کرد تا این کشور ۴ میلیونی به فینال بزرگترین رقابت ورزشی جهان برسد.

کد خبر 348116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.