کلاهبرداری به بهانه خرید شارژ شگفت انگیز/ ۶۰ فقره سرقت در پرونده سارقان خیابانی

کلاهبرداری به بهانه هدیه شارژ شگفت انگیز، دستگیری سارق و توقیف کامیون با محموله آهن آلات سرقتی، دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۰۰میلیون اموال سرقتی، کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در سمیرم و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت و ۱۶ دستگاه خودرو سرقتی از مهم‌ترین اخبار انتظامی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ جواد درستکار، رییس مرکز اطلاع رسانی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: به دنبال اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف ۲ دستگاه موتورسیکلت در یکی از خیابان های شهر اصفهان ، ماموران انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راکب یکی از موتورسیکلت های که فردی ۶۸ ساله بود به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ درستکار گفت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.

اعتراف به ۲۰ فقره سرقت در شاهین‌شهر

سرهنگ رجبعلی مختاری، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر گفت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر سرقت داخل خودرو در شاهین‌شهر، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت .

وی افزود: مأموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند، یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و حین سرقت از پراید دستگیر کنند.

سرهنگ مختاری بیان کرد: متهم پس از مواجهه با مستندات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کرد.

دستگیری سارق و توقیف کامیون با محموله آهن آلات سرقتی در اصفهان

وی همچنین در خصوص  سرقت یک دستگاه کامیون کشنده با محموله آهن آلات و ورود آن به شاهین شهر اشاره کرد و افزود: گشت یگان امداد شهرستان شاهین شهر کامیون سرقتی را شناسایی و دستور ایست صادر کردند که سارق به دستور ایست ماموران توجهی نکرد و با سرعت زیادی متواری شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر افزود: سرانجام پس از صدور چندین بار دستور ایست و عدم توجه راننده به فرامین پلیس، ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح ، چندین گلوگه به لاستیک های خودرو شلیک و کامیون کشنده را متوقف کردند .

سرهنگ مختاری با اشاره به دستگیر شدن راننده خودرو اضافه کرد: کامیون کشنده و محموله سرقتی پس از طی مراحل قانونی به مالک آن بازگردانده می شود.

شارژ شگفت انگیز حساب شهروند اصفهانی را خالی کرد

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با خرید شارژ شگفت انگیز تلفن همراه مبلغ هشت میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت برای خرید کارت شارژ تلفن همراه، به یک سایت اینترنتی برخورد می کند که اقدام به فروش کارت شارژ تلفن همراه با قیمتی استثنایی می کند و پس از واریز مبلغ ۲۰۰ هزار ریال از طریق درگاه بانکی متوجه می شود علاوه بر این که کارت شارژی دریافت نکرده است کل موجودی حساب او که ۸ میلیون ریال بوده است نیز برداشت می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۰۰میلیون ریال اموال سرقتی

سرهنگ علی جعفری نژاد، فرمانده انتظامی خمینی شهر گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت مغازه در شهرستان خمینی شهر و شکایت مالباختگان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این زمینه توسط کارآگاهان انجام گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی خمینی شهر با یک سری اقدامات خاص علمی و تخصصی ویژه، متهم را شناسائی کرده و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه وهماهنگ موفق به دستگیری وی شدند .

این مقام انتظامی اظهار کرد: این سارق در بازجوئی های بعمل آمده به سرقت ۱۰۰ میلیون ریال اموال مغازه شهروندان اعتراف کرد.

وی افزود: متهم پس از تکمیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت و ۱۶ دستگاه خودرو سرقتی در اصفهان

سرهنگ حسن یاردوستی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در راستای اجرای طرح ۲۴ ساعته طرح امنیت محله محور که در مناطق جرم خیز با گشت های محسوس و غیر محسوس صورت گرفت ۱۶ دستگاه اتومبیل و ۳ دستگاه موتور سیکلت توسط پلیس اصفهان کشف شد.

وی افزود : اجرای طرح های امنیت محله محور در راستای افزایش ضریب امنیت محله های اصفهان تاثیر بسزایی در کاهش جرائم داشته و سیر نزولی جرائم را به دنبال دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای اینگونه طرح ها سارقان در سال ۹۷ در امان نخواهند بود گفت : از شهروندان درخواست می کنیم به توصیه های پلیسی و هشدارهای انتظامی توجه کنند و خودروهای خود را به سیستم های بازدارنده ی ایمنی مجهز کنند.

کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ سهراب قرقانی، فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید "رییسیان" شهرستان "سمیرم" حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل ۲ دستگاه تلوزیون ال ای دی ۷۵ اینچ ، ۳ دستگاه کولر گازی ،جارو برقی و ماشین لباسشویی خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ قرقانی ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳۰۰ میلیون ریال اعلام شده است .

پرونده سارقان خیابانی با ۶۰ فقره سرقت بسته شد

سرهنگ سعید سلیمیان، رییس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت تلفن همراه و وجوه نقد شهروندان توأم با اعمال زور و خشونت و ضرب و شتم، در چندین نقطه از شهر اصفهان ، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند تعداد ۱۴ سارق را که به‌صورت ۲ یا ۵ نفره سرقت می‌کردند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمیان بابیان اینکه همه سارقان دستگیرشده ۱۶ تا ۲۲ ساله بودند بیان داشت : این افراد در ساعات خلوت شبانه‌روز و در نقاط مختلف شهر اصفهان با اعمال زور و خشونت گوشی تلفن همراه و وجوه نقد شهروندان را سرقت و در کم‌ترین زمان ممکن متواری می‌شدند .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان دستگیرشده به ۶۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه و فروش آن‌ها به مالخران عبوری اعتراف کردند بیان داشت: افراد دستگیرشده که عامل ایجاد ناامنی و کاهش احساس امنیت شهروندان شده بودند پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 348114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.