پیشگیری از آسیب های اجتماعی محور فعالیت های آموزش و پرورش است

برخوار- رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش مهم ترین و بزرگترین دستگاهی است که می تواند در حوزه تعلیم و تربیت، پیشگیری و مراقبت اقدامات خوبی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار ، سعید باقری امروز(چهارشنبه) در کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: برنامه های سال آینده آموزش و پرورش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، حول دو محور مداخلات روانی و اجتماعی و توجه به اورژانس اجتماعی صورت گرفته است.

وی گفت: کیفیت بخشی به برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های اداری و جلوگیری از موازی کاری های آموزشی در برنامه های آسیب های اجتماعی با دقت بیشتری باید انجام شود.

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان توجه به باورهای مذهبی و دینی در سه گروه دانش آموزان، والدین و فرهنگیان را یکی از راهکارهای اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری ۱۰ دوره آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان شهرستان برخوار در مقاطع مختلف تحصیلی در سال تحصیلی ۹۷ – ۹۸ خبر داد و افزود: این دوره های در زمینه های فضای مجازی و سایبری، مشروبات الکلی، تحکیم خانواده، آموزش پیش از ازدواج، تاب آوری و روابط مخاطره آمیز دختر و پسر پیش بینی شده است.

کد خبر 348097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.