۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
روزهای بدون نایلکس در اصفهان

با توجه به افزایش روزافزون استفاده از مواد پلاستیکی بنا به اعلام سازمان محیط زیست ۲۱ تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس انتخاب شده است. این نامگذاری می‌تواند تلنگری به مردم باشد تا بیش از پیش، به استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی و کمک به حفاظت از محیط زیست فکر کنند.

به گزارش ایمنا: ‌به منظور فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی همزمان با روز بدون پلاستیک برنامه‌های متنوعی در سطح مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان پیش بینی شده است. به همین منظور به سراغ شهرداری‌های مناطق رفتیم تا از برنامه‌های فرهنگی آنها در این زمینه باخبر شویم.

نمایش دست ساخته‌های بازیافتی کودکان در فرهنگسرای اسوه

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با  هفته بدون نایلکس نمایشگاه "نه به پلاستیک" با هدف اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص خطرات پلاستیک‌ و کاهش استفاده از آن در فرهنگسرای اسوه واقع در خیابان صمدیه لباف هر روز از ۱۴ تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا۲۱ در حال برگزاری است.

محمد کیهانی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مختلفی از مواد بازیافتی برگزار می ‌شود، ادامه داد: دست ساخته‌های بازیافتی کودکان، سفره‌های هفت سین ساخته شده از مواد بازیافتی و تابلوهای ساخته شده از پسماندهای تر و خشک (هنر کلاژ) توسط دانش آموزان هنرستانی در این فرهنگسرا به نمایش گذاشته شده است.

وی اضافه کرد: برگزاری تور بازدید از کارخانه کود کمپوست جهت آشنایی شهروندان با روند تولید کود کمپوست  همزمان با هفته بدون نایلکس از دیگر برنامه های این شهرداری است.

برگزاری تور بازدید از کارخانه پسماند

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته بدون نایلکس برنامه‌های متنوعی در مسجد ملک در خیابان ملک و بانوسرای آفتاب در خیابان سروش از ۱۶ تا ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در حال برگزاری است.

حسین کارگر با بیان اینکه نمایشگاه‌ هفته بدون نایلکس با سازه‌های مواد بازیافتی ساخته شده است، افزود: برگزاری کارگاه‌های خلاقیت و برپایی نمایشگاه نمادین مشکلات و معضلات پلاستیک در محیط زیست از جمله برنامه‌های منطقه ۳ در هفته بدون نایلکس است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از موجودات آبزی حوضچه‌ای ساخته شده است تا مشکلات زیست محیطی، رها شدن پلاستیک و پسماند در آب به معرض نمایش گذاشته شود.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان از برگزاری تور بازدید از کارخانه پسماند خبر داد و گفت: شهروندان علاقه مند به بازدید از کارخانه پسماند می توانند به شهرداری منطقه مراجعه و برای شرکت در تور بازدید ثبت نام کنند.

برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص مضرات مواد پلاستیکی ویژه بانوان منطقه ۴

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته بدون نایلکس در باغ غدیر نمایشگاه‌های متعددی در خصوص معضلات مواد پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در حال برگزاری است و در حاشیه این برنامه ها به همه بازدیدکنندگان کیسه پارچه‌ای اهدا می‌شود.

رضا اخوان با بیان اینکه عکس و سازه‌های خلاق کودکان با مواد بازیافتی به نمایش گذاشته می‌شود، اضافه کرد: کارگاه نقاشی ویژه کودکان با موضوع پسماند نیز در باغ غدیر برگزار می شود و به برترین آثار جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی و کارگاهی در خصوص مضرات مواد پلاستیکی ویژه بانوان برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع هنردر سازه‌های بازیافتی، کلاس‌های خلاقیت با مواد پلاستیکی، آموزش صنایع دستی با مواد بازیافتی در دستور است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری تور بازدید از کارخانه کود آلی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۳۰ تیرماه شهروندان منطقه ۴ از کارخانه کود بازدید خواهند کرد.

پاکسازی باغ فدک از پسماند پلاستیکی

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته بدون نایلکس، نمایشگاه و دوره های آموزشی در کتابخانه کودکان و بانوان خیابان آل محمد در حال برگزاری است.

علی اصغر شاطوری افزود: فردا همزمان با ۲۱ تیرماه نیز پاکسازی باغ فدک از پسماند به ویژه پسماند پلاستیکی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شهروندان منطقه ۷ می توانند برای بازدید از کارخانه تولید کود کمپوست که در تاریخ ۶ مرداد ماه انجام می‌شود، به شهرداری منطقه مراجعه و ثبت نام کنند.

برگزاری ویژه برنامه های آموزشی در فرهنگسراهای باران و گلستانه

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با هفته بدون نایلکس برگزاری ویژه برنامه های آموزشی به صورت نمادین در فرهنگسراهای باران و گلستانه پیش بینی شده است.

رسول هاشمیان ادامه داد: برگزاری همایش محلی در محله‌ها، نمایشگاه دست ساخته‌های بازیافتی کودکان و برگزاری تور بازدید از کارخانه کودآلی کمپوست از جمله برنامه های این منطقه در هفته بدون نایلکس است.

برگزاری کارگاه آموزشی ساخت کار دستی با مواد بازیافتی

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: همزمان با روز بدون نایلکس برنامه ویژه با عنوان "کیسه‌های پلاستیکی و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای" در فرهنگسراهای سطح منطقه برگزار می‌شود.

حمید اشرفی افزود: این برنامه‌ها شامل گالری عکس، نمایشگاه ساختار سازه های خلاق با مواد بازیافتی و دور ریختنی به همراه کارگاه آموزشی ساخت کار دستی با مواد بازیافتی، ساخت کیسه های پارچه ای و... است.

ساخت ماکت با استفاده از مواد پلاستیکی در فرهنگسرای قدس

مدیر منطقه ۱۲شهرداری اصفهان گفت: ویژه برنامه‌های آموزشی به مناسبت روز بدون نایلکس در فرهنگسرای قدس در حال برگزاری است.

علی باقری افزود: گالری عکس مرتبط با معضلات پلاستیک و نمایشگاه دست سازه‌های مواد بازیافتی به ویژه ساخت وسایل حجمی و کاربردی از جمله برنامه های این منطقه در هفته بدون نایلکس است.

وی از ساخت ماکت با استفاده از مواد پلاستیکی در محوطه فرهنگسرای قدس خبر داد و گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی با رویکرد آشنایی شهروندان با معضلات پلاستیکی در محیط زیست به ویژه ظروف یکبار مصرف و استفاده از کیسه های پارچه ای در دستور کار این منطقه قرار دارد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی خلاقیت ویژه کودکان از دیگر برنامه های این منطقه است که برترین آثار جوایز ارزنده اهدا خواهد شد.

برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع معضلات مواد پلاستیکی در منطقه ۱۳

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: اجرای ویژه برنامه‌های آموزشی به مناسبت روز بدون نایلکس در سه بوستان نیایش، آزادی و زمزم برگزار خواهد شد.

محمد شرفا از برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع معضلات مواد پلاستیکی خبر داد و گفت: تئاتر خیابانی هر شب بین ساعت ۱۹ تا ۲۰ در منطقه ۱۳ اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارگاه رنگ آمیزی و نقاشی ویژه کودکان با موضوع پسماند در حال اجرا است، افزود: کارگاه خلاقیت و کاردستی با مواد از دیگر برنامه های این منطقه در هفته بدون نایلکس است.

کد خبر 348083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.