«روحانی» قدرت حل مشکلات کشور را دارد

رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ضمن دعوت همه گروه ها و جناح ها به وحدت و همدلی گفت: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با مشکلات زیادی رو به رو است، معتقدیم رییس جمهوری می تواند مشکلات را حل کند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا عارف امروز - چهارشنبه - در نشست خبری درباره برخی شائبه ها مبنی بر حمایت این فراکسیون از طرح عدم کفایت سیاسی رییس جمهوری گفت: موضع ما نسبت به دولت آن قدر واضح و شفاف است که اصلا نیازی به بیانیه و موضع گیری نیست.

وی موضع این فراکسیون را نسبت به دولت، «حمایت همراه با نقد مشفقانه» عنوان و تاکید کرد: استیضاح و حتی سوال از رییس جمهوری حق مجلس بوده و بسیار هم خوب است، اما هنوز سوال در دستور کار فراکسیون ها قرار نگرفته است.

رییس فراکسیون امید مجلس ادامه داد: ممکن است روزی بخواهیم از رییس جمهوری سوال کنیم، اما طرح استیضاح و عدم کفایت به هیچ وجه در دستور کار ما نیست.

عارف تاکید کرد: نماینده ای که درمورد عدم کفایت رییس جمهوری مطلبی مطرح کرده با فراکسیون امید در ارتباط است حتی اگر عضو فعال این فراکسیون باشد، موضع گیری فردی با موضع گیری سازمانی متفاوت است.

وی تاکید کرد: ما شاهد زحمات دکتر روحانی در دولت هستیم و می دانیم با چه مشکلاتی رو به رو است، ولی معتقدیم می تواند مشکلات را حل کند.

رییس جمهوری برای افزایش کارایی تیم اقتصادی دولت اقداماتی انجام دهد

رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت نیازمند ترمیم است، گفت: ما نیاز به تحرک جدی‌تری در بخش اقتصادی دولت داریم، در این مسیر، ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس نامه ای را برای ترمیم تیم اقتصادی دولت امضا کردند.

عارف یادآور شد: نظر فراکسیون امید این است که شخص رییس جمهوری برای افزایش کارایی تیم اقتصادی دولت اقداماتی را انجام دهد، اگر به هر دلیلی ایشان صلاح ندید، مجلس وظیفه خود را انجام خواهد داد هم اکنون چند استیضاح در دست بررسی قرار گرفته است.

سوال از رییس جمهور انگیزه های سیاسی دارد

رییس فراکسیون امید مجلس همچنین در مورد طرح سوال از رییس جمهوری اظهار کرد: اعتقاد ما این است که پشت پرده سوال از رییس جمهور انگیزه های سیاسی است؛ اگر انگیزه سیاسی نباشد و انگیزه های دیگر وجود داشته باشد از آن استقبال می کنیم.

عارف در مورد پیگیری فراکسیون امید مجلس درخصوص موضوع حصر نیز گفت: برای رفع حصر ما کارگروه ویژه ای تشکیل داده ایم، بنا بر این بود که این موضوع رسانه ای نشود و همه احساس بُرد کنند؛ این مساله ملی است و تابع پیروزی یک جریان و شکست جریان دیگری نیست.
وی همچنین گفت: بحث ممنوع التصویری آقای خاتمی را پیگیری کردیم که کمتر شده است.

در رسانه ملی سلیقه حاکم است

وی با تاکید بر این که گفت وگو در ذات انقلاب و فرهنگ ما است، یادآور شد: ما از ابتدای مجلس دهم بحث گفت وگوی ملی را مطرح کردیم، در ابتدا روند کُندی بود اما امروز راضی هستیم، هر چند کار سختی بود، اما همه جناح ها باید به این نتیجه برسند که گفت وگوی ملی برای حفظ منافع ملی ضروری است.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم اظهار کرد: رسانه ها در شکل دادن و هدایت افکار عمومی نقش بی بدیل دارند، ولی متاسفانه حمایت داخلی از رسانه صورت نمی‌گیرد و اگر هم حمایتی باشد بعضا جانبدارانه است.

عارف همچنین در مورد عملکرد رسانه ملی گفت: گاهی صدا و سیما در جایگاهی که باید پیام‌رسان به همه آحاد ملت و در برگیرنده مشکلات باشد، نیست، در بهترین ساعات و برنامه‌ها که باید مسائل جدی را پوشش دهد به مسائل ریز و غیرضروری می‌پردازد و انگار تنها به دنبال رفع تکلیف است و بعضا نگاه جانبدارانه‌ای در رسانه ملی دیده می‌شود، به نظر می‌رسد در رسانه ملی سلیقه و نه راهبرد ملی حاکم است.

اعلام خبر یک بازجویی و محاکمه چه کمکی کرد؟

وی افزود: سوال این است که چقدر پرداختن به حاشیه‌ها در رسانه ملی ضرورت دارد، آیا اعلام خبر یک بازجویی و محاکمه کمک به مساله فرهنگی و ارتقای آن می‌کند؟

عارف همچنین درباره اقدام صداوسیما در پخش مستند بیراهه گفت: به نظرم این کار رسانه ملی نهایت بی‌تدبیری بود، اگر اشکال قانونی و شرعی هم نداشته باشد، باز هم بی‌تدبیری صورت گرفته است. این روال در گذشته هم وجود داشته است.

وی با تاکید بر این که این موضوع در شورای عالی امنیت ملی مطرح می شود، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس در حال بررسی طرح اداره صداوسیما است که طبق اطلاعات دریافتی در مراحل آخر بررسی در این کمیسیون است.

رییس فراکسیون امید مجلس اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع تر این طرح در صحن علنی بررسی شود تا مشکلات در اداره صداوسیما به حداقل برسد.

عارف در پاسخ به سوالی درمورد اظهارات یکی از نمایندگان تهران مبنی بر پرداخت رشوه به نمایندگان، گفت: محمود صادقی نماینده تهران در حال پیگیری این موضوع است، اگر لازم باشد خود فراکسیون امید هم دنبال می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 348081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.