صنایع نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی توجه داشته باشند

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همه صنایع باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه داشته باشند، گفت: هر صنعت در هر محیطی که راه‌اندازی شده مسلما مشکلاتی را نیز به دنبال دارد و برای از بین بردن آسیب‌های احتمالی باید به مسائل اجتماعی محیط اطراف حساس باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی کرباسیان صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم کلنگ‌زنی مرکز جامع خدمات اجتماعی بهارستان با بیان اینکه خیران و خیریه‌ها در استان اصفهان فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف این استان شاهد خدمات خوبی از سوی خیریه‌ها برای اقشار ناتوان بوده‌ایم.

وی در خصوص راه‌اندازی مرکز جامع خدمات اجتماعی بهارستان نیز افزود: در این مرکز خدمات اجتماعی به معلولان جسمی، ذهنی و سالمندان ارایه و همچنین مرکز مشاوره جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز در این مرکز فعال خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روحیه تعاون و نیست خیرخواهی در بین مردم استان اصفهان به خوبی مشهود است، اضافه کرد: در جای جای این استان مراکز خیریه‌ای برای توان‌خواهان ایجاد شده و اهرم کمکی خوبی برای نهادهای مسئول در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بر اساس توافق صورت گرفته بین شرکت فولاد تکنیک و خیریه قائم الرضا (ع) قرار است مرکز جامع آسیب‌های اجتماعی بهارستان تا دو سال آینده به بهره برداری برسد، افزود: برای تحقق این امر دیگر دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

کرباسیان با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین خیریه‌ها، صنایع و دانشگاه‌ها برای راه‌اندازی مراکز اجتماعی امری ضروری است، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه‌ها می‌توان کیفیت ارایه خدمات به مراجعه‌کنندگان این مراکز را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه همه صنایع باید نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه داشته باشند، گفت: هر صنعت در هر محیطی که راه‌اندازی شده مسلما مشکلاتی را نیز به دنبال دارد و برای از بین بردن آسیب‌های احتمالی باید به مسائل اجتماعی محیط اطراف حساس بوده و در این راستا سرمایه‌گذاری کند.

معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اختصاص درصدی از سود درآمد به کارهای خیر به وسیله شرکت‌ها و دستگاه‌ها دارای دو حسن است، افزود: این عملکرد موجب کمک به مردم و بالا بردن بهداشت مناطق است و باید این امر در برنامه‌های کشوری توسعه یابد.

 وی تصریح کرد: در سال جاری درصدی از سود شرکت‌ها برای کار خیر اختصاص یافت که عملکرد ارزشمندی بوده و در توسعه فعالیت‌ها مؤثر است.

کرباسیان خاطر نشان کرد: واحدهای دولتی بایستی بپذیرند که تمرکز دولت بر کارها باید کاهش یافته و با مشارکت‌های شرکت‌های بزرگ کار را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه سپردن کار به مردم بسیار ارزشمند و بدیهی است، افزود: دولت با نظارت بر این امر موجب پیشرفت کارها می‌شود و با توسعه حضور بخش خصوصی در اجرای برنامه‌ها شاهد کیفیت ارایه خدمات خواهیم بود.

کد خبر 348058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.