معتادان بهبود یافته در اولویت استخدام

نجف آباد- فرماندار شهرستان نجف آباد گفت: از اصلی ترین دغدغه های مسئولان فعال شدن مجموعه های مردم نهاد در موضوع اشتغال معتادان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، مجتبی راعی در جمع خبرنگاران از کمیته صیانت از اشتغال با محوریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از سه بخش اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان نام برد و گفت: از اصلی ترین دغدغه های مسئولان فعال شدن مجموعه های مردم نهاد در موضوع اشتغال معتادان است به طوری که در حال حاضر نیز بعضی مجموعه های تولیدی بزرگ شهرستان، تنها از بین معتادان بهبود یافته، استخدام می کنند.

وی با اشاره به آمار معتادان جامعه تصریح کرد: نمی توان آمار دقیقی از این افراد ارایه کرد، اما مطابق برآوردهای صورت گرفته، عامل ۶۵درصد از همسر آزاری ها، ۵۵درصد طلاق ها، ۳۰درصد موارد کودک آزاری، ۲۵درصد قتل های عمد، ۲۳درصد نزاع ها، ۲۰درصد جرایم منکراتی و ۱۰درصد تخلفات مالی به نوعی ریشه در مصرف یا توزیع مواد مخدر دارد.

فرماندار نجف آباد با اشاره به فعالیت ۱۶ مرکز درمانی ترک اعتیاد خصوصی و یک مرکز دولتی در سطح شهرستان ادامه داد: در حال حاضر پنج تشکل مردم نهاد در سطح شهرستان به صورت تخصصی در عرصه مواد مخدر فعالیت می کنند.

وی افزود: همزمان با شناسایی مناطق آلوده شهرستان از لحاظ توزیع و مصرف انواع مواد مخدر و تمرکز روش های مقابله ای در این نقاط خاص، به معضل اشتغال معتادان به عنوان مهم ترین عامل بازگشت آن ها به عرصه خرید و فروش و مصرف مواد مخدر نیز توجه ویژه ای صورت گرفته است.

راعی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقاء امنیت در محله ها همزمان با ایام نوروز حدود ۲۰۰ نفر از معتادان شهرستان جمع آوری شدند و به هشت کمپ ترک اعتیاد تحویل داده شدند.

وی از کشف بیش از ۳۲۰۰تن ماده مخدر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این میزان مواد مخدر کشف شده شامل ۱۴۵ نوع ماده مختلف بوده که در این راستا همزمان با افزایش۳۰ درصدی عملیات های مقابله ای با مواد مخدر، میزان کشف سلاح از افراد دستگیر شده نیز ۲۴درصد افزایش داشته است.

کد خبر 348023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.