مردودی علی کریمی در آزمون اسطوره شدن

علی کریمی که روی او به عنوان یکی از بزرگان آینده سپاهان امید بسته شده بود با انتخاب‌های عجیبش از مسیر اسطوره شدن بیرون رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کریمی هافبک جوان سپاهان که از پایین‌ترین‌ رده‌های تیم‌های پایه سپاهان در این باشگاه رشد کرد و از تیم‌ بزرگسال سپاهان به اروپا و تیم ملی رسید پس از آن که با مدیران و البته مربیان سپاهان به مشکل خورد راه خود را به یکی‌ از دو تیم سرخابی تهران کج کرد.

هافبک ۲۴ ساله که در فصل قبل لیگ برتر بازوبند کاپیتانی سپاهان را در حضور بازیکنان با تجربه تری مثل نویدکیا، جعفری و علیمحمدی بر بازو بست خیلی زود بر همگان ثابت کرد کاپیتانی او در تیمی مثل سپاهان آن هم در این سن اشتباه بوده است. او ثابت کرد حضور در رده‌های پایه باشگاه تضمینی بر وفاداری یک بازیکن نخواهد بود و هواداران سپاهان نباید خیلی زود دل به بازیکنانی مثل او ببندند.

البته او شاید در نگاه بی طرفانه حق داشته باشد که تیم فصل آینده‌اش را خود انتخاب کند، خصوصاً اینکه باشگاه سپاهان هم چندان به تمدید قرارداد با او مثل یک ستاره ملی پوش اشتیاق نشان نداد اما او باید می‌دانست که پس از قرار گرفتن در رتبه چهاردهمی فصل پیش باید انتظاراتش را پایین‌تر بیاورد و به عنوان کاپیتان و بزرگ سپاهان خیلی راحت قراردادش را تمدید کند نه اینکه تحت تاثیر مدیر برنامه‌هایش قرار بگیرد و خیلی زود با انتخاب استقلال خود را از چشم سپاهانی‌ها بیاندازد.

شاید تراکتورسازی که حسابی هم به دنبال کریمی بود می‌توانست گزینه بهتری برای هافبک جوان اصفهانی باشد. انتخاب تراکتورسازی می‌توانست در آینده راه بازگشت کریمی به تیم خودش را باز بگذارد اما حالا با انتخاب استقلال او همه پل‌های پشت سرش را خراب کرده است.

در هر صورت انتظار از بازیکنی مثل کریمی خیلی بیشتر از این‌ها بود چرا که فصل پیش بالاترین قرارداد که حدود یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان بود را بست و فقط ۱۸ بازی برای تیم انجام داد. او در بزنگاه این فصل در آزمون اسطوره شدن مردود شد و راه امثال حاج صفی را نرفت. هرچند حسرتش برای هواداران و مدیرانی هم ماند که ثمره آنچه خود پرورش داده بودند را نچشیدند.

وجود کریمی‌ها و شریفی‌ها این درس را به هواداران سپاهان داد که بیشتر قدر امثال محمود یاوری، لئون استپانیان، محمود کریمی، محرم نویدکیا، هادی عقیلی و احسان حاج صفی را بدانند.

کد خبر 348013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.