۴ تقاضای شهردار اصفهان از معاون اول رییس جمهور

قدرت الله نوروزی از معاون اول رییس جمهور خواست: "با رایزنی وزارت ورزش قطعه زمینی به عنوان منبع مالی خط سه مترو در اختیار شهرداری قرار گیرد"، "برای احیای زاینده رود از هیچ تلاشی دریغ نشود"، "شهرداری ها مورد حمایت دولت قرار گیرند" و "برای تعامل بیشتر جلسه ای با شهرداران کلان شهرها برگزار شود".

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان عصر امروز (سه شنبه) در آیین بهره‌برداری رسمی فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان با حضور معاون اول رییس جمهور گفت: آنچه امروز باید محور همه حرکت ها قرار گیرد انسجام، وحدت، یکدلی، یکپارچگی و هم افزایی تمام دستگاه ها است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت والا، انسجام و وحدت در استان اصفهان با کمک استاندار بتوانیم حرکتی پویا و قوی‌تر از گذشته را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی مترو اصفهان ۱۷ سال پیش آغاز شد، افزود: به دلیل چالش های مختلف و تخصیص نیافتن منابع مالی بهره برداری از این پروژه به طول انجامید در حالی‌که می‌توانستیم با قیمت های پایین و در زمان کمتری این خط را تکمیل و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

نوروزی ادامه داد: طی چهار ماه گذشته به اندازه چهار سال مردانی در زیر زمین شهر دیگری ساختند و به صورت سه شیفت و بدون تعطیلی کار کردند تا فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان اسفند ماه ۹۶ به صورت موقت بهره برداری شود.

 وی اضافه کرد: خط یک مترو اصفهان به طول ۲۰.۲ کیلومتر دارای ۲۰ ایستگاه است که نخستین  ایستگاه آن قدس و آخرین آن ایستگاه دفاع مقدس در پایانه صفه واقع شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ۵.۵ کیلومتر از خط یک قطار شهری اصفهان در مدت چهار ماه تکمیل شد، گفت: علاوه بر آن شش ایستگاه قطار شهری که مهمترین آن ایستگاه امام حسین است و محل تلاقی خط دو و یک قطار شهری به شمار می رود ۴۸درصد پیشرفت داشت، اما با همت والای کارکنان زحمت کش طی چهار ماه به صورت صد درصد تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

نوروزی خاطرنشان کرد: ایستگاه انقلاب نیز تا سال گذشته ۴۵درصد پیشرفت داشت، اما با جدیت تمام تکمیل و به بهره برداری رسید.   

وی با بیان اینکه ۲۶ اسفند ۹۶ به مردم قول دادیم قطار شهری را از پایین دست به بالا دست اصفهان برسانیم و این قول را عملیاتی کردیم، گفت: بی شک در پروژه های دیگر نیز این اتفاق می افتد به شرط آن که منسجم و همدل باشیم.

شهردار اصفهان ضمن تقدیر از معاون اول رییس جمهور که علی رغم مشغله زیاد برای افتتاح رسمی فاز سه خط یک مترو به اصفهان سفر کرده و برای راه اندازی خط دو قول کمک های ویژه دادند، تأکید کرد: از معاون اول رییس جمهور تقاضا می شود با رایزنی وزارت ورزش قطعه زمینی در ضلع جنوب غربی میدان آزادی به مساحت سه هکتار به صورت تهاتر در اختیار شهرداری قرار دهند تا به عنوان منبع مالی برای خط سه قطار شهری اصفهان مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همه معتقدیم کلان شهر اصفهان شهری تاریخی، فرهنگی و میراثی است و صنعت گردشگری آن همچون خوزستان که چاه نفت دارد می تواند مورد توجه قرار گیرد، از این رو درخواست داریم همان گونه که تأکید شده هر تلاشی به کار گرفته شود تا زاینده رود، میراث چندصدساله اصفهان از بین نرود.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکی زاینده رود و کاهش سطح آب های زیرزمینی میراث های گرانبهای اصفهان همچون کاخ چهلستون، پل خواجو،  سی و سه پل، میدان نقش جهان و مسجد جامع عتیق که میراث های ثبت شده در یونسکو هستند با احتمال تهدید فرو نشست زمین مواجه شده اند و به واسطه تشنگی زاینده رود در خطر سقوط قرار گرفته اند.

وی از معاون اول رییس جمهور خواست تمام تلاش خود را به کار گیرد تا شهری که افتخار ایران است هم‌چنان به عنوان شهری تاریخی و میراثی باقی بماند و برای احیای زاینده رود از هیچ تلاشی دریغ نشود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه انتظار می رود با سفر معاون اول رییس جمهور امیدهای تازه ای برای مردم اصفهان ایجاد شود تأکید کرد: این قطار امید می تواند رضایت مردم را جلب کند.

نوروزی ادامه داد: ۸۰ درصد مردم شهرنشین با شهرداری ها همراه هستند و چنانچه شهرداری ها مورد حمایت دولت قرار گیرند قادر خواهند بود دغدغه های مردم را به خوبی برطرف کنند و بی شک رضایت مردم با ارائه خدمات به موقع و تکریم آن ها حاصل خواهد شد.

وی گفت: شهرداران کلان شهرها گلایه دارند که دولت با آن ها تعامل ندارد از این رو انتظار می رود جلسه ای با شهرداران کلان شهرها برگزار شود و در این موقعیت حساس سخنان افراد صاحب نظر شنیده شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با وحدت مسئولان و مردم شاهد اصفهانی آبادتر از گذشته باشیم.

کد خبر 348002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.