به دنبال افزایش قیمت بنزین نیستیم/ اختصاص اعتبار دولتی به خرید واگن مترو

معاون اول رییس جمهور گفت: به هیچ وجه به دنبال افزایش قیمت بنزین نیستیم، اما راهکارهای اعتمادسازی بین مردم برای تامین سوخت را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح فاز سوم خط یک متروی اصفهان اظهار کرد: امروز نیازمند خدمات بیشتری در زمینه حمل و نقل شهری هستیم چرا که در مقطعی از زمان بسیاری از کلانشهرهای کشور مثل اصفهان با مسائل حاد محیط زیستی مواجه شده اند.

وی افزود: گاهی مجبور بودیم برای حفظ سلامتی مردم تعطیلات پی در پی برای مدارس، ادارات و دانشگاه ها داشته باشیم که زندگی مردم با این تعطیلی ها دچار اخلال می شد. بنابراین برای رهایی از این مشکل باید برای حمل و نقل شهری اقدامات جدی انجام شود.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در کلانشهری همچون اصفهان که ساخت مترو در آن به عنوان یک اولویت در دستور کار شهرداری قرار دارد، دولت نیز باید کمک کند تا این فرآیند با سرعت بیشتری تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

جهانگیری با بیان اینکه دیگر پدیده این روزهای کشور موضوع بنزین است، اضافه کرد: بخشی از بنزین کشور را از خارج وارد می‌کنیم، اما این دغدغه وجود دارد که آیا اخلالی در واردات آن ایجاد می شود یا خیر؟ در این راستا باید برنامه های جدی در نظر گرفته شود. به هیچ وجه به دنبال افزایش قیمت بنزین نیستیم، اما به دنبال راهکاری برای اعتمادسازی در بین مردم برای تامین سوخت هستیم.

جهانگیری گفت: رییس جمهور ابتدای امسال اعلام کرد برای نوسازی حمل و نقل درون شهری اتوبوس های قدیمی از رده خارج و اتوبوس های جدید جایگزین آن ها می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته دو میلیارد دلار برای خرید دو هزار واگن جدید برای کلان شهر تهران اختصاص دادیم؛ تا زیرساخت های حمل و نقل عمومی با افزایش واگن ها توسعه و میزان جابه جایی مسافران و رضایت مندی آن ها افزایش یابد، همین سیاست را در کلان شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد دنبال می کنیم تا در زمانی کوتاه میزان بیشتری از مسافران جابه جا شوند.

وی با بیان اینکه از دو میلیارد دلار اختصاص یافته برای خرید واگن های جدید تا کنون ال سی ۶۳۰ دستگاه واگن بسته شده، تصریح کرد: تحقق نهایی این مهم نیاز به مصوبه شورای اقتصادی دارد.

جهانگیری افزود: در شورای اقتصاد موضوع دیگری تصویب شده که هر مسافری توسط حمل و نقل ریلی جابه جا شود چه درون شهر و چه برون شهر به منظور صرفه جویی در سوخت، وزارت نفت، در باز پرداخت فاینانس به ازای هر مسافر رقمی پرداخت کند که این کمکی قابل توجه به کلان شهر اصفهان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد خطوط دیگر متروی اصفهان نیز با سرعت بیشتری تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

پرداخت فاینانس دو میلیارد دلاری قطار سریع السیر اصفهان- تهران

معاون اول رییس جمهور  با بیان اینکه در سال گذشته فاینانس دو میلیارد دلاری به قطار سریع السیر اصفهان- تهران اختصاص یافته است، گفت: در حال حاضر فاینانس و گشایش اعتبار آن انجام شده و قطارها به سرعت به کشور وارد خواهد شد.

جهانگیری خاطر نشان کرد: تکنولوژی جدیدی به زودی در کشور شکل خواهد گرفت تا با برقی کردن راه آهن تهران- مشهد و راه آهن گرمسار امکانات ریلی در ایران توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه برای حمل و نقل حومه ای دستورالعمل‌های جدیدی صادر شده است، گفت: روزانه صدها خودروی سواری در جاده های کشور تردد می کنند، این در حالی است که اگر راه آهن حومه ای به عنوان سیاست جدید دنبال شود، یک حلقه مناسب از راه آهن سریع السیر و تلفیقی از مترو و راه آهن حومه ای شکل می گیرد و بخش اعظمی از جابه جایی ها از این طریق انجام می شود.

وی با بیان اینکه برای تاکسی ها و موتور سیکلت ها نیز برنامه ریزی های خوبی انجام شده است، ادامه داد: امیدواریم از تمام فرصت ها استفاده شود و طرح های بزرگی که نیازمند دانش است، در کشور بومی سازی شود.

دولت به ارتباط خوب با شهرداران کلان شهرها تأکید دارد

جهانگیری تأکید کرد: شهرداری ها خط مقدم طرح های بزرگ خواهند بود و به همین جهت در آینده نزدیک جلسه ای با شهرداران کلان شهرها برگزار می کنیم زیرا دولت به ارتباط خوب با شهرداران کلان شهر ها تأکید دارد.

وی با اشاره به توانمندی مهندسان داخلی اظهار کرد: طرح های مهمی که امروز در فولاد مبارکه و شهرداری اصفهان افتتاح شد، نشان از توان بالای مهندسان ایرانی دارد؛ با کشوری که از چنین مهندسان خبره ای برخوردار است، با هر روشی نمی توان برخورد کرد، تنها راه این است که با ادب و احترام با مردم وارد تعامل و گفت‌وگو شد؛ زیرا در گفت‌وگو و تعامل کسی متضرر نمی شود.

جهانگیری تأکید کرد: ما به توانمندی و منطق خود اعتماد داریم و پشتوانه این اعتماد فعالیت ارزنده مدیران داخلی کشور است. اصفهان باید همچون سایر بخش ها در زمینه ارتقاء دانش بومی نیز تلاش کند، بدرخشد و طرح‌های مهم افتتاح کند تا دشمن از این طرح‌ها عبرت بگیرد.

کد خبر 347998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.