توزیع عادلانه اساسی‌ترین راه مقابله با کمبود آب است

مرجع عالیقدر شیعه و رییس حوزه علمیه اصفهان با تقدیر از برنامه های دولت در زمینه آب گفت: در شرایط کنونی که سراسر کشور با خشکسالی فزاینده‌ای روبرو شده است، موضوع توزیع عادلانه و برنامه‌ریزی شدۀ آب، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که می‌تواند بخشی از معضلات کمبود آب را مرتفع سازد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مظاهری، معاون اول رییس جمهور صبح امروز در بدو ورود به اصفهان، با مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» دیدار و گفت‌وگو کرد. حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در این دیدار، با اشاره به وجود مشکلات و نارسایی‌های کنونی در کشور، خصوصاً معضلات اقتصادی و معیشتی مردم، بر ضرورت و لزوم حفظ وحدت، همدلی و همسویی همۀ ارکان جمهوری اسلامی، تأکید کرده و افزودند: یکی از حربه‌های همیشگی دشمنان و بدخوهان  نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد اختلاف بین مسئولان است که مهم‌ترین مانع خدمت به مردم و سبب افزایش مشکلات و معضلات می‌گردد.

ایشان با بیان اینکه مشکلات کنونی کشور، سخت‌تر از مشکلات سال‌های آغاز انقلاب نیست، افزودند: اگر مسئولان با هوشیاری و توجّه کامل درصدد رفع اختلافات و ایجاد همدلی، هماهنگی و برنامه‌ریزی باشند، بدون تردید در تنگناهای فعلی نیز مانند گذشته سربلند و سرافراز خواهیم شد و به فضل الهی لطمه‌ای به جمهوری اسلامی وارد نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود با اشاره به معضلات ناشی از کمبود آب در استان اصفهان، برطرف شدن این مشکل بزرگ را نیز در گرو اتحاد، برنامه‌ریزی و جدیت مسئولان ذی‌ربط دانسته و خاطرنشان کردند: در شرایط کنونی که سراسر کشور با خشکسالی فزاینده‌ای روبرو شده است، موضوع توزیع عادلانه و برنامه‌ریزی شدۀ آب، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که می‌تواند بخشی از معضلات کمبود آب را مرتفع سازد.

ایشان با تأکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قبلی در زمینۀ آب و تقدیر از اقداماتی که دولت در این خصوص، برنامه‌ریزی یا به انجام رسانیده است، اظهار کردند: اگر با تلاش‌ و همت مضاعف دولت، به همۀ مصوبات قبلی راجع به حوضۀ آبریز زاینده‌رود عمل شود و طرح‌های اساسی با دقت همه جانبه، اجراء و اتمام گردد، سایر کمبودها در زمینۀ آب‌رسانی در استان اصفهان نیز مرتفع خواهد شد.

در این دیدار جهانگیری، معاون اول رییس جمهور نیز گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد دولت در زمینۀ رفع معضلات اقتصادی و مقابله با توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی در این خصوص و نیز پیش‌بینی‌ها و اقدامات در دست انجام در زمینۀ حل مشکلات آب استان اصفهان ارائه کرد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت‌های همیشگی آیت‌الله العظمی مظاهری از تلاش‌ها و خدمات دولت، تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 347983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.