برخی تاکیدات در زمینه حجاب در ادارات نتیجه عکس دارد

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان گفت: چادر حجاب برتر است و در آن هیچ شکی نیست اما تاکید برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در الزامی کردن برخی مصادیق خاص حجاب می‌تواند آسیب‌هایی را متوجه قشر زنان کند و برخی سخت‌گیری‌ها نتیجه عکس دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه باباسالاری در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص ترویج مفاهیم حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: بحث عفاف و حجاب را مختص زنان نمی‌دانیم و به هر دو قشر در این خصوص باید تذکر داد.

وی موج‌آفرینی در خصوص حجاب و عفاف در جامعه را لازم دانست و گفت: بیشتر فعالیت‌ها در امر ترویج عفاف و حجاب در جامعه به صورت چهره به چهره انجام می‌شود و  این امر تنها به دلیل جلوگیری از انحراف ناآگاهانه افراد به سمت موضوعاتی خاص انجام می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با تاکید بر فعالیت خوب سمن‌ها در اصفهان افزود: همچنین عموم مردم به پوشش مناسب و حجاب و عفاف توجه داشته و این امر یک مطالبه عمومی است و حتی کسانی که از حجاب خوبی برخوردار نیستند به اهمیت بحث پوشش و حجاب و عفاف واقف هستند.

باباسالاری بسیج را یک سازمان مردمی دانست و افزود: پنجشنبه هفته جاری تجمعی در میدان امام (ره) برگزار خواهد شد که اقشار مردمی با اجرای برنامه‌های خاص در آن حضور دارند و پس از آن تشییع شهدای دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نفوذ به لایه‌های درونی و  اندیشه‌های مردم برای جلوگیری از به انزوا رفتن حجاب و عفاف امری ضروری است، اضافه کرد: مطالبه‌گری در موضوعات حجاب و عفاف تنها نباید به ارگان‌ها و سازمان‌ها ختم شود بلکه باید مردم خود به اهمیت وجود امنیت به دنبال موضوع حجاب توجه کنند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان در خصوص لزوم کاهش یاس و ناامیدی در جامعه گفت: برنامه‌ هایی در شهر برگزار می شود که با استقبال جمعیت زیادی رو به رو شده و منجر به ایجاد امید و نشاط در جامعه شده است و باید این برنامه ها را ادامه دهیم چرا که تحرک دشمن در راستای ناامید کردن جامعه به خوبی مشاهده می شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مدولباس و طراحی نمونه های اسلامی برای جامعه زنان اظهار کرد: در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد چرا که نمی توان نیاز جوانان را در مد و لباس جدید نادیده گرفت.

باباسالاری در خصوص عدم ارائه مدل‌های اسلامی در سطح شهر اصفهان گفت: متاسفانه طراحی‌ها در مقوله لباس بانوان انجام می‌شود اما اینکه عرضه آن صورت بگیرد چندان شاهد عرضه نیستیم و فروشگاه‌های عرضه پوشاک اسلامی در اصفهان بسیار محدود و ناچیز است و قدرت انتخاب پوشاک اسلامی برای زنان وجود ندارد ما نیازمند مدل‌ها و الگوهایی هستیم که هم بعه زیبایی و هم به اسلامی بودن توجه خاص داشته باشد.

وی با بیان لاینکه باید به دنبال ابتکار و نوآوری در مدولباس باشیم، افزود: باید در تمام مدل‌ها پارامترهای اسلامی رعایت شود و روسری‌ها، چادرها و یا مانتوهایی که این موارد در آنها رعایت شده باشد می‌تواند دختران جوان را بیشتر به موضوع حجاب علاقمند کند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان اصفهان با اشاره به ارتباط بسیج با مردم و بدنه جامعه افزود: بسیج تنها مختص اقشار مذهبی نیست، بسیج در محلات مختلف ارتباط مستقیمی با مردم دارد و در بسیاری موضوعات آسیب‌های اجتماعی فعال است که عفاف و حجاب تنها یکی از موضوعات فعالیت بسیج است.

وی به لزوم توجه به عفاف و حجاب در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی پوشش‌های نامناسب در فضای مجازی دیده می‌شود که باید قوانین مناسب تدوین و در این فضا مورد توجه قرار گیرد.

باباسالاری در خصوص تاکیداتی که در سازمان‌ها و ارگان‌ها بر نوع حجاب و پوشش افراد می‌شود، تصریح کرد: چادر حجاب برتر است و در آن هیچ شکی نیست اما تاکید برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها در الزامی کردن برخی مصادیق خاص حجاب آسیب‌هایی را متوجه قشر زنان می کند و برخی سخت‌گیری‌ها متاسفانه نتیجه عکس داشته است بر این اساس باید ارگان‌های اداری  به بحث اندیشه و توجه به حجاب و عفاف برای حفظ امنیت بیش از اصرار بر مصادیق ظاهری آن توجه کنند.

وی توجه به حجاب و عفاف را امری اجتماعی دانست و گفت: برخی مسئولان متاسفانه توجه به حجاب یا عفاف را مقوله‌ای شخصی می‌دانند که باید گفت به هیچ وجه رعایت حجاب امری شخصی نیست بلکه کاملا یک هنجار و ارزش اجتماعی است که افراد باید در ورود به جامعه به این امر دقت‌نظر داشته باشند.

باباسالاری نقش مردان در نهادینه کردن عفاف را ضروری دانست و افزود: زنان به طور کلی از ویژگی‌ها و ظرافت‌هایی برخوردار هستند که علاقمند به زیبایی بوده و این از خصوصیات ذاتی آنهاست اما در قرآن در موضوع رعایت حجاب اول به مردان در خصوص حفظ نگاه توصیه شده و بعد از آن زنان را مورد خطاب قرار داده است. اما این موضوع در جامعه ما بد جا افتاده و حفظ حجاب و عفاف را تنها مختص زنان می‌دانند که لازم است به پسران جامعه هم آگاهی‌های لازم در خصوص حفظ حجاب و افزایش امنیت اجتماعی پس از رعایت حجاب داده شود.

وی توجه به نهاد خانواده در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: خانواده اولین نهادی است در جامعه‌ بدون حجاب و عفاف ضربه می‌خورد خانواده است و در چنین جامعه‌ای نه تنها زنان بلکه مردان هم دچار مشکل می‌شوند و باید در این بحث به هر دو قشر زنان و مردان توجه شود چرا که اصلی ترین شعار ما صیانت از خانواده است.

باباسالاری در خصوص برخوردهای سلبی در جامعه با خاطیان حوزه عفاف و حجاب  گفت: متاسفانه برخی برخوردها در جامعه نتیجه عکس داشته چرا که برخی بدحجابی‌ها در جامعه آگاهانه نیست و طیفی از زنان و دختران تنها به دلیل ناآگاهی بدحجاب در جامعه ظاهر می‌شوند اما با بدحجابی‌هایی که هدفمند بوده و با هدف نفوذ فرهنگی و هنجارشکنی در جامعه باشد باید برخوردهای لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به تلاش دشمن و به کارگیری همه ابزارها برای مقابله با انقلاب اسلامی، افزود: باید در تمام مسائل فرهنگی به ارزش ها و باورهای اسلامی توجه کرد چرا که همه موضوعات زندگی در دین مبین اسلام به خوبی مطرح شده تا حدی که نیازمند هیچ کنوانسیون و دستورالعمل غربی برای موضوعات کشور نیست و مسئولان باید به همه موارد آگاه باشند تا از نفوذ فرهنگی دشمنان در جامعه جلوگیری شود.

کد خبر 347957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.