خبر خوب شهردار برای اصفهانی ها

شهردار اصفهان گفت: امروز با تکمیل فاز سوم خط یک مترو اتفاقی بسیار مهم و مبارک در بخش حمل و نقل عمومی رخ داده و امکانات خوبی برای تردد شهروندان ایجاد شده که با حضور معاون اول رییس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز- سه شنبه ۱۹ تیرماه ۹۷- در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهارکرد: امروز «جهانگیری، معاون اول رییس جمهور» برای حضور در مراسم افتتاح طرح‌های فولاد مبارکه، جلسه شورای اداری و آیین رسمی افتتاح فاز سوم خط یک مترو به اصفهان سفر کرده است.

وی با اشاره به تاریخچه‌ای از آغاز به کار عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان افزود: عملیات اجرایی قطار شهری اصفهان از ۱۷ سال پیش آغاز و قرار شد این خط به طول ۲۰.۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه در سه فاز اجرایی شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: خط یک قطار شهری اصفهان در فاز نخست با ۱۰ کیلومتر مسیر و در فاز دوم با یک کیلومتر مسیر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، اما در فاز سوم ۹ کیلومتر باقی مانده بود که در ابتدا با تلاش‌های انجام شده زیرساخت‌های چهار کیلومتر آماده و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته عملیات اجرایی ایستگاه‌های میدان امام حسین(ع) و انقلاب هر کدام تنها  ۴۸ درصد پیشرفت داشت، تصریح کرد: از حدود چهار ماه قبل از نوروز ۹۷ فعالیت‌ها با شتاب بیشتری پیش رفت تا اینکه در پایان سال ۹۶ دو ایستگاه آماده بهره‌برداری شد.

وی گفت: با تلاشهای شبانه‌روزی کارکنان قطار شهری، ایستگاه‌های مسیر میدان آزادی به صفه تا اسفندماه سال گذشته تکمیل، مباحث فنی و تاسیساتی اتمام و به صورت موقت و آزمایشی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: امروز با حضور معاون اول رییس جمهور فاز سوم خط یک قطار شهری اصفهان همچنین دو ایستگاه مهم میدان امام حسین(ع) محل تلاقی خط دو قطار شهری و میدان انقلاب از ایستگاه‌های بزرگ و کلیدی خط یک به بهره برداری می‌رسد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: با افتتاح سومین فاز از خط یک قطار شهری اصفهان، شهروندان می‌توانند از منتهی الیه شمال اصفهان یعنی از ایستگاه قدس سوار و در جنوبی‌ترین نقطه شهر یعنی در صفه بدون تغییر قطار سفری ایمن، ارزان و پاک را تجربه کنند.

کد خبر 347945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.