جناح‌گرایی، مانع شایسته سالاری در نظام اداری شده است

شهرضا - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: به جای انکه توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم، باید سعی کنیم تا مشکلات کشور را براساس تعامل و استفاده از نظرات کارشناسی و علمی حل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سمیه محمودی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان درخصوص پروژه‌های عمرانی این شهرستان با اشاره به تأخیر در اجرای عملیات آسفالت جاده شهرضا – مبارکه، تصریح کرد: در ابتدا قرار بود زیرسازی این طرح تا پایان تیرماه انجام شود و در هفته دولت به بهره‌برداری برسد، اما بارندگی فصلی مانع انجام این کار شد.  

وی با اشاره به اجرای عملیات آسفالت جاده شهرضا – اصفهان، اظهار کرد: عملیات آسفالت ۱۰ کیلومتر از مسیر پروژه شش بانده کردن مسیر شهرضا به اصفهان در حال انجام است و آگهی مناقصه ۱۰ کیلومتر بعدی آن نیز به زودی منتشر می‌شود.

ضعف در نظارت‌ها بر بخش صنعت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت مشارکت شرکت‌های توانمند شهرضا در اجرای پروژه‌های عمرانی این شهرستان، گفت: پیشرفت عملیات اجرایی پروژه‌ها رضایت بخش است و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی در خصوص مشکلات شهرک شیمیایی رازی شهرضا، اظهار کرد: برخی افرادی که اراضی این منطقه را برای ایجاد واحدهای تولیدی و متعاقبا ایجاد اشتغال تصرف می‌کنند، نمی‌توانند در موعد مقرر به تعهدات خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: ضعف در نظارت‌ها باعث شده تا پیشرفت عملیات اجرایی احدث بعضی از واحدهای صنعتی در این شهرک رضایت بخش نباشد و با وجود محدودیت زمانی، پروژه‌ها در سالیان متوالی مسکوت باقی بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بروکراسی سنگین اداری وزارت صنعت معدن تجارت را مانع باگشت زمین‌های معطل مانده شهرک رازی شهرضا دانست و افزود: لازم است شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای کاستن از بروکراسی اداری در این زمینه با جدیت پیگیری کند.

محمودی در خصوص پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک رازی شهرضا، گفت: عملیات‌های اجرایی انتقال بخشی از پساب تصفیه شده فاضلاب، تکمیل فیبر نوری و اصلاح زیرگذر ورودی از جمله این پروژه‌ها است.

وی اضافه کرد: لازم است با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، زمینه مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فراهم و فرایند اجرایی امور آنان تسهیل شود.

ضرورت پرهیز از جناح‌گرایی در انتصاب مدیران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد نامناسب برخی از مدیران اجرایی این شهرستان، خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی به جای توجه به اصل شایسته سالاری در انتصاب افراد، جناح‌گرایی مدّ نظر قرار می‌گیرد، شاهد بروز و تشدید مشکلات مردم هستیم.

محمودی ادامه داد: اکثریت مدیران شهرستان شهرضا، تاکنون براساس شایسته سالاری گماشته شده‌اند، البته باید توجه داشته باشیم که مردم حوزه انتخابیه لایق دریافت بهترین خدمات هستند.

وی با بیان اینکه همه مدیران باید دارای برنامه‌های جامعی براساس ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه باشند، تصریح کرد: محدود شدن به ابلاغ‌ها و برنامه‌های دیکته شده سازمانی، دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا به عنوان معاون سینمایی اداره کل این وزارتخانه در استان اصفهان، تأکید کرد: لازم است فردی به عنوان جایگزین رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نظر گرفته شود که با ظرفیت‌ها و جایگاه فرهنگی شهرضا آشنا و زمینه ارتقاء بیشتر جایگاه فرهنگ و هنر شهرستان را فراهم کند.

بحران آب خوزستان، نتیجه بی‌برنامگی است

محمودی با اشاره به نوسانات اخیر بازار سکه و ارز، تأکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، جلسات مستمری را با رؤسای سه قوه برگزار می‌کنند تا راهکاری مناسب برای ثبات بازار اقصادی کشور بیابند.

وی ادامه داد: اجرای طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی و اصلاح در ساختار اقتصادی دولت، می‌تواند تا حد زیادی به ثبات اقتصاد کشور کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزرایی که از سوی رییس جمهور معرفی می‌شوند، اگر براساس همان برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند عمل و به تذکرات نمایندگان مردم در مجلس توجه کنند، مشکلات کمتری ایجاد می‌شود.

محمودی تأکید کرد: به جای آنکه توپ را در زمین یکدیگر بیندازیم، باید سعی کنیم تا مشکلات کشور را براساس تعامل و استفاده از نظرات کارشناسی و علمی حل کنیم؛ اگر برنامه ریزی جامعی وجود داشت، نباید با مشکلاتی همچون بحران آب خوزستان مواجه شویم.

کد خبر 347941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.