مردم گلشهر از نبود مرکز درمانی رنج می برند

گلپایگان- شهردار گلشهر گفت: نبود مرکز درمانی در شهر گلشهر به ویژه در ساعات غیر اداری و با توجه به جمعیت ۹ هزار نفری و بعد مسافت ۳۰ کیلومتری تا مرکز شهر گلپایگان سبب گلایه و رنج مردم این شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی نیکبخت پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز شهرداری‌ها اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دو بانده شدن و ساماندهی محور اصلی شهر گلشهر (در محله وداغ به طول ۱۳ کیلومتر) است که در مسیر ترانزیتی شرق به مرکز کشور قرار دارد.

وی افزود: سال گذشته خیابان کشی و جدول گذاری ورودی محله وداغ لاین جنوبی صورت گرفته و امروز عملیات زیرسازی و خاک برداری آن انجام شده و آماده آسفالت ریزی است.

شهردار گلشهر گفت: در محله فیلاخص و ورزنه حدود سه هزار متر عملیات جدول گذاری برای دفع آبهای سطحی و ساماندهی ظاهری خیابان و اصول شهرسازی و ایمنی تردد شهروندان انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: عملیات زیرسازی و حاشیه سازی محور اصلی ورودی شهر گلشهر شامل خاک برداری و آسفالت ریزی انجام شده است.

نیکبخت اظهار کرد: احداث کارگاه تولیدات بتونی شهرداری، تملک و آزادسازی در چهار محله شهر، نصب تمثال ۵۴ شهید در بلوار مواصلاتی شهر، به روزرسانی تجهیزات آبیاری و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار، جداسازی آب شرب از آب فضای سبز دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.  

شهردار گلشهر با بیان اینکه پیگیری تصویب طرح تفصیلی شهرداری هستیم، افزود: طرح احیای بافت‌های فرسوده جهت دریافت تسهیلات بانکی مصوب شده است.

نیکبخت اظهار کرد: بودجه سال ۹۷ شهرداری گلشهر سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است که ۷۰ درصد آن برای اقدامات عمرانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه منازل مسکونی و کشاورزی در شهر گلشهر فاقد سند است، گفت: سال گذشته تعداد ۳۲ و در سه ماهه سال جاری ۱۱ پروانه ساخت صادر شده است. 

شهردار گلشهر گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده برای شهرداری کشور که سه هزار و دویست میلیارد تومان بوده است  ۸۰۰ میلیون تومان به شهرداری گلشهر اختصاص داده شد، اما در سال جاری تاکنون اعتباری به شهرداری‌ گلشهر اختصاص داده نشده است.

وی افزود: راه مواصلاتی مرکز به شرق کشور ۱۳ کیلومتر آن  در شهر گلشهر که برای  آسفالت‌ریزی  و روکش آسفالت به ۲ هزار تن قیر با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیاز است.

نیکبخت تصریح کرد: آسفالت‌ریزی ۴۰۰ جاده خاکی درون شهری گلشهر از مهم‌ترین مطالبات مردم گلشهر بوده البته تحقق این مهم نیازمند تامین اعتبار است.

گلایه مردم از نبود مرکز درمانی و تفریحی در شهر

وی با اشاره به مهم ترین معضلات درمانی مردم شهر گلشهر گفت: نبود مرکز درمانی در شهر گلشهر به ویژه در ساعات غیر اداری با توجه جمعیت ۹ هزار نفری و بعد مسافت ۳۰ کیلومتری تا مرکز شهر گلپایگان که حتی برای یک تزریق آمپول باید به بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه کنند و در مواقع حاد که امکان مرگ بیمار نیز وجود دارد از مهم ترین معضلات این منطقه است.

شهردار گلشهر با بیان اینکه نبود مرکز رفاهی و تفریحی برای جوانان یکی از دیگر مشکلات این شهر است، خاطرنشان کرد: از سوی شهرداری یک سالن ورزشی احداث شده که جوابگوی نیاز ورزشی شهر نیست همچنین یک سالن با قدمت ۳۰ ساله در متراژ ۴۰۰ متر برای تمرینات ورزشی جوانان که درصد بالای جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند، مناسب نیست.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شغل اکثر مردم منطقه دامداری و کشاورزی بوده است در سال های اخیر کاهش بارندگی‌ها منجر به اُفت آب‌های زیر زمینی و در نتیجه نابودی کشاورزی و دامداری شده و افراد بسیاری را بیکار کرده و برای رفع این معضل می توان با احداث شهرک صنعتی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه عدم اشتغال برای جوانان سبب مهاجرت به شهرهای بزرگ می‌شود، افزود: یکی از پیامدهای مهاجرت به شهرها به وجود آمدن شغل های کاذب بوده و از طرفی گسترش شهر نشینی در شهرهای بزرگ عامل بروز مشکلات در کشور می‌شود.

نیکبخت ادامه داد: در صورت مساعدت مسئولان و راه اندازی شهرک صنعتی در این منطقه برای حدود یک هزار نفر اشتغال ایجاد می شود و از طرفی گسترش و توسعه شهر گلشهر را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 347939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.