۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
جهانگیری وارد اصفهان شد

معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و رونمایی از چند پروژه عمرانی و حضور در شورای اداری امروز سه شنبه با استقبال استاندار و مسئولان اجرایی استان اصفهان وارد فرودگاه شهید بهشتی شد.

به گزارش ایمنا، اسحاق جهانگیری در جریان این سفر یکروزه ضمن حضور در جلسه شورای اداری و دیدار با مسئولان استان ، خط یک متروی کلانشهر شهر اصفهان را افتتاح می کند.

همچنین رونمایی از پورتال سرمایه گذاری و برند شهر اصفهان، دیدار با آیت الله حسین مظاهری، مرجع بزرگ تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان و حضور درمراسم بهره برداری از طرح توسعه مجتمع فولاد سبا، از دیگر برنامه های سفر امروز معاون اول رییس جمهوری به این خطه است.

طرح توسعه کارخانه فولاد سبا که از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان است با حدود ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار اجرا شده که با بهره برداری از آن، میزان تولید فولاد در این شرکت از ۸۵۰ هزار تن به ۱،۶ میلیون تن در سال افزایش می یابد.

مجتمع فولاد سبا در سال ۸۲ در جوار کارخانه ذوب آهن اصفهان به بهره برداری رسید و در سال ۸۵ با تبادل قراردادی بین مدیران عامل ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه،‌ این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد.

مجتمع فولاد سبا واقع در جنوب غربی اصفهان، با ظرفیت تولید ۷۰۰ هزار تن ورق فولاد از استعداد لازم برای افزایش تولید تا سقف ۱.۴ میلیون تن در سال برخوردار است؛ سبا نخستین واحد صنعتی کشور است که ورق فولادی ضد زنگ تولید می کند و با تولید این محصول، نیاز کشور به ورق های ضد زنگ و استیل تامین می شود.

همچنین فاز سه خط یک متروی اصفهان عصر امروز با حضور معاون رییس جمهور به بهره برداری می رسد، این خط از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) واقع در شمال شهر اصفهان آغاز شده و پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر و مشتمل بر ۲۰ ایستگاه به پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر می‌رسد.

فاز اول خط متروی کلانشهر اصفهان حد فاصل ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا به طول ۱۰ کیلومتر ۲۳ مهرماه سال ۹۴ با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور به بهره برداری رسید.

فاز دوم آن حد فاصل ایستگاه شهدا تا ایستگاه تختی به طول یک کیلومتر نیز ۱۲ آبان سال ۹۵ با حضور معاون اول رییس جمهور، معصومه ابتکار، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مدیران استانی و شهری بصورت رسمی افتتاح شد. همچنین فاز سوم، حد فاصل ایستگاه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس۹.۲ کیلومتر، که امروز بصورت رسمی با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری می رسد.

پورتال سرمایه گذاری استان اصفهان نیز عصر امروز با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی می شود، در این پورتال چند صد طرح استان اصفهان مشخص و تعریف شده است و می توان با استفاده از آن برای توسعه سرمایه گذاری در استان اقدام کرد، با راه اندازی این پرتال سرمایه گذاران نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

منبع:ایرنا

کد خبر 347917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.