اهواز دارای ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری است

شهردار اهواز گفت: اهواز دارای ظرفیت های بالایی در سرمایه گذاری است که می توان از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، منصور کتانباف در همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری که در تالار اجتماعات هتل نیشکر برگزار شد، اظهار کرد: اهواز مرکز مهمترین استان کشور به لحاظ قطب کشاورزی، صنعت و پیش از آن مهد فرهنگ است.

وی با اشاره به تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت در اهواز افزود: تولید این میزان نفت مزیتی برای شهر اهواز و صنایع وابسته ای آن است. اهواز دارای یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور و صنابع تبدیلی آن است که می تواند شرایط اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کند.

شهردار اهواز با اشاره به رتبه نخست استان خوزستان در تولید محصولات کشاورزی باغی و زراعی، شرایط آب و هوایی و جنگله ای بودن را از دیگر مزیت های این استان برشمرد و بیان کرد: علاوه بر این در حوزه تجارت نیز به دلیل وجود ظرفیت صنعتی، خوزستان یکی از استان های مهم کشور است و گردش مالی این استان و اهواز در حوزه صنعت  بعد از تهران رتبه دوم را دارد.

کتانباف ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز اهواز با توجه به صنایع موجود و برخورداری از ظرفیت های گردشگری می تواند در احداث هتل و مجموعه های تفریحی و ورزشی موفق باشد که زمینه این کار از سوی شهرداری اهواز فراهم شده است.

شهردار اهواز اظهار کرد: با توجه به جمعیت اهواز و تحت پوشش قرار دادن شهرهای همجوار همچون  باوی، حمیدیه و کارون، جمعیت اهواز به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر می رسد و راه اندازی فروشگاه های بزرگ می توانند موقعیتی برای خریدهای با کیفیت برای مردم ایجاد کند.

وی گفت: در خصوص پسماندهای خانگی و صنعتی نیز با توجه به اینکه تنها در اهواز روزی یک هزار تن تولید می شود، ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل این پسماندها به کمپوز، انرژی و کودهای اورکانیگ است.

 شهردار اهواز تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی شهر نیز اقداماتی آغاز شده و ادامه خواهد داشت. حمل و نقل عمومی از موضوعات بسیار مهم تمامی شهرهای بزرگ است و اهواز نیز در همین راستا خطوط مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، بی‌آرتی و ال‌آرتی را دارد که می تواند از این ظرفیت های استفاده کند.

کتانباف ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر اهواز قطب درمان و پزشکی استان های همجوار و عراق است، باید در توسعه شهرک های درمانی و سلامت گام های موثری برداشته شود که تمهیدات این موضوع فراهم است تا بتوانیم در این زمینه حرکت مناسبی داشته باشیم

شهردار اهواز یادآور شد: در بحث انرژی های نو به عنوان ظرفیتی مهم در اهواز نیز می توان اقدامات موثری برداشت. رودخانه کارون به عنوان یک محرک توسعه بحث های مثل تله کابین، پل های عابرپیاده، تفریح های آبی را می توان ایجاد کرد که این ظرفیت نیز مهیا است.

کتانباف تأکید کرد: اهواز دارای ظرفیت های بالایی در سرمایه گذاری است که می توان از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کرد.

منبع: مهر

کد خبر 347846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.