بازی رنگ و نور در ایستگاه مترو کوی امام

عملیات اجرایی ایستگاه کوی امام خط یک قطار شهری اصفهان با ۱۲ هزار متر مربع زیربنا طی دو قرارداد سفت‌کاری و نازک‌کاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اینکه سفت‌کاری پروژه توسط شرکت تکوین صنعت با ۱۲ میلیارد تومان هزینه انجام شد، شرکت بین‌المللی عمران سریر از ابتدای سال ۹۵ قراردادی به مدت ۱۲ ماه برای انجام مراحل نازک کاری پروژه منعقد کرد و بخش های زیادی از نازک کاری پروژه را انجام داد تا ایستگاه از اسفندماه ۹۶ مسافرگیری کند.

ایستگاه کوی امام خط یک قطار شهری اصفهان دو ورودی شرقی و غربی دارد که هر دو ورودی به صورت قرینه با تلاش ۲۲۰ نفر کارگر و در سه شیفت کاری ساخته شده و در حال حاضر مسافران از ضلع غربی ایستگاه استفاده می‌کنند.

مدیر پروژه ایستگاه کوی امام قطار شهری اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: ضلع شرقی این ایستگاه در حال تکمیل است و تا اوایل مردادماه سال‌جاری امکان مسافرگیری در آن فراهم می‌شود.

سید جلیل نوربخش با بیان اینکه برای اجرای نازک کاری پروژه ایستگاه کوی امام قطار شهری اصفهان اعتباری افزون بر ۱۴میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در مجموع ایستگاه کوی امام با صرف ۲۶ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: ایستگاه کوی امام ۱۲هزار متر مربع زیربنا دارد که طبقه اول آن تجاری با فضای مفید ۷۰۰ متر مربع، سپس «تیکت‌حال» و بعد «سکو» است.

مدیر پروژه ایستگاه کوی امام قطار شهری اصفهان با بیان اینکه برای احداث این ایستگاه جابه جایی تاسیسات آب در ضلع غرب، برق در ضلع شرق، فاضلاب در ضلع غرب، گاز در ضلع شرق و جابه جایی تاسیسات مخابرات در سه مرحله انجام شد، گفت: به منظور دسترسی به ضلع غربی ایستگاه ۵۰۰ مترمربع از زمین‌های دانشگاه مهاجر را خریداری شد.

وی با اشاره به شاخصه ایستگاه کوی امام، اظهارکرد: نمای داخلی این ایستگاه برگرفته از گنبد مسجد امام است، از این رو کاشی‌های سنتی۲۰ در ۲۰ سانتی متر در ۱۴ رنگ که غالب آنها فیروزه ای است، مورد استفاده قرار گرفت، همچنین سقف و ستون های ایستگاه از جنس استیل بوده و برای جان پناه از شیشه استفاده شده است.

نوربخش ادامه داد: در ایستگاه کوی امام باز شو و جان پناه شیشه ای در ابعاد ۱۴ در ۱۲ متر احداث شده، همچنین یک نورگیر بزرگ در ابعاد چهار در ۴۰ متر قرار گرفته تا نور طبیعی را به بخش تجاری و گیت ایستگاه برساند، از این رو انعکاس نور فیروزه‌ای کاشی‌ها را می‌توان در سقف ایستگاه مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مراحل تکمیلی و رفع نقص ضلع غربی ایستگاه کوی امام در حال انجام است و به زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

کد خبر 347823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ALI US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    8 0
    با سلام لطفا تصاویر کاملی از این ایستگاه و ایستگاه های ساخته بگذارید ممنونم