حفظ باغات قصردشت نیازمند تعامل چند سویه

رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز تشکیل کمیسیون تخصصی ماده صد باغات را یکی از راهکارهای بهبود نظارت بر باغات قصردشت می داند.

به گزارش ایمنا، مرجان کریم‌پور شیرازی با بیان اینکه مساحت مجموعه باغات قصردشت بر اساس طرح مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور که در سال ۱۳۷۹ ابلاغ شده، حدود ۱۴۰۰ هکتار است، گفت: محدوده کنونی حوزه استحفاظی باغات قصردشت که از مجموعه حوزه باغات قصردشت در طرح تفصیلی سال ۱۳۶۸ شهر شیراز تبعیت می‌کند.

به گفته وی محدوده باغات قصردشت یک محدوده کاملاً به‌هم پیوسته نیست و به پنج گروه تقسیم‌بندی شده که در محدوده حدود ۷۷۰ هکتاری از گروه یک هرگونه ساخت‌وساز، تفکیک و تغییر کاربری ممنوع است.

رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت شهرداری شیراز تصریح کرد: برای حفظ مجموعه باغات قصردشت نیازمند تعاملی چندسویه با حوزه های درون شهرداری و نهادها و سازمان های ذیربط خارج از مجموعه شهرداری همچون استانداری، جهاد کشاورزی، اوقاف، محیط زیست، باغداران، بخش خصوصی و سمن ها هستیم.

کریم پور شیرازی با بیان اینکه شهرداری در کمیسیون ماده صد، حق رأی ندارد و جایگاهش تنها انجام شکایت و ادای توضیحات به کمیسیون است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط ویژه باغات، در صورت تشکیل کمیسیون ماده صد ویژه باغات که به صورت تخصصی در حوزه استحفاظی باغات قصردشت فعالیت کند، می‌توان به نتایج بهتری رسید.

رییس اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت با اشاره به باغات گروه یک که به تملک شهرداری درآمده‌اند، افزود: برای باغات تحت‌تملک با توجه به شرایط باغ برنامه‌های مختلفی وجود دارد. برخی از باغات تحت تملک شهرداری قابلیت تبدیل به بوستان عمومی را دارند.

کد خبر 347814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.