یک کارشناس: مترو شاهرگ حیاتی کلان شهرها است

یک کارشناس معماری با بیان اینکه مترو شاهرگ حیاتی کلان‌شهرها است، گفت: مترو در ابعاد مختلف از جمله تجاری، فرهنگی و ترافیکی بر شهر تاثیرگذار است، البته معماری مناسب ایستگاه‌ها متناسب با هویت شهر نیز بر این تاثیرگذاری می افزاید.

علیرضا ستوده شهر را به بدن یک انسان تشبیه کرد و به خبرنگار ایمنا گفت: بدنه شهر از شریان‌ها و رگ‌هایی تشکیل شده  که مترو جزء شریان‌های اصلی آن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مترو شاهرگ حیاتی کلان‌شهرها است، افزود: مترو در ابعاد مختلف از جمله تجاری، فرهنگی و ترافیکی بر شهر تاثیرگذار است، البته معماری مناسب ایستگاه‌ها متناسب با هویت شهر نیز بر این تاثیرگذاری می افزاید.

این کارشناس معماری با بیان اینکه کشورهای پیشرفته در طراحی ایستگاههای مترو توجه خاصی به هویت و معماری شهر دارند، اظهار کرد: در طراحی ایستگاه‌های مترو شهر اصفهان نیز به بافت هر محله و منطقه توجه شده  و هر ایستگاه دارای معماری خاص است.

ستوده با تاکید بر اینکه معماری ایستگاه‌ها باید متناسب با هویت شهر تاریخی اصفهان باشد، خاطرنشان کرد: اصفهان یک شهر تاریخی است و باید در طراحی و معماری ایستگاه‌های خطوط دیگر مترو به خطوط ایستگاه‌های که در محور تاریخی و مرکزی شهر قرار دارد، توجه بیشتری شود.

کد خبر 347734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.