گوشه چشمی از استاندار مشکل والیبال اصفهان را حل می‌کند

کارشناس والیبال اصفهان گفت: تمام راه‌ها را رفته‌ایم اما به‌جایی نرسیدیم، چون تفکر مدیران باشگاه‌های اصفهان فوتبال است نه والیبال، بسکتبال و هندبال و ...

علی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد شرایط والیبال در اصفهان، اظهار کرد: در چند سال گذشته از هیئت والیبال استان و رییس هیئت انتظار داشتیم تا برای تیمداری در لیگ برتر به‌دنبال جذب اسپانسر بروند که البته باجول رییس هیئت با باشگاه‌های فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن در این‌باره صحبت کرده است اما آن‌ها نه حاضر به کمک هستند و نه حاضرند قدم جلو گذاشته و خودشان تیمداری کنند.

سعید آذری قول حمایت داد اما فقط زبانی

وی ادامه داد: در مجمع انتخاباتی هیئت والیبال استان که آذرماه سال گذشته برگزار شد من هم به‌عنوان کاندید حضور داشتم. سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب آهن هم در این مجمع حضور داشت اما نه به‌عنوان نماینده باشگاه و در حضور همگان قول تیمداری در لیگ برتر والیبال داد.

زمانی، با بیان اینکه تصور من هم این بود که آذری به پشتیبانی از باجول در مجمع انتخاباتی آمده بود، اضافه کرد: اگر غیر از این بود لزومی نداشت که آذری قول حمایت و تیمداری در لیگ برتر بدهد اما پس از گذشت مدتی از آن جلسه از باجول پیگیر موضوع شدم که آیا باشگاه ذوب آهن در لیگ برتر والیبال تیمداری می‌کند یا خیر گفت که آذری گفته من چنین حرفی نزدم.

بی‌انگیزه‌ای مدیران باشگاه‌های اصفهان در تیمداری والیبال

رییس انجمن والیبال کارگری استان خاطرنشان کرد: متأسفانه باشگاه ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان که پایه‌گذار ورزش استان هستند هیچ انگیزه‌ای برای تیمداری در رشته والیبال ندارند چون تفکر و هدف‌ هر دو باشگاه فوتبال است و مسئولان بالادستی‌ باید از باشگاه‌ها بخواهند تا این موضوع را حل کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه استان اصفهان در لیگ دسته یک هم نماینده‌ای ندارد اما فردی با هدف شخصی خود یا هر هدف دیگری تیمی در لیگ دسته دو کشور راه‌اندازی کرده که البته بازیکنان زیادی را هم از خارج اصفهان جذب کرده است ولی در هر صورت ما از او تشکر می‌کنیم.

رییس هیئت به‌تنهایی نمی‌تواند کاری کند

زمانی با اشاره به اینکه تیمور باجول می‌تواند با نظارت و حمایت بیشتر کمک کند تا حداقل اصفهان یک نماینده در لیگ دسته یک داشته باشد، گفت: باید استاندار اصفهان برای حل این موضوع ورود پیدا کند وگرنه باجول به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد مثل هاشمی استاندارد گلستان که چهار میلیارد تومان از بودجه استانی در اختیار تیم گنبد گذاشت و یک میلیارد هم اسپانسر به این تیم کمک کرد تا این تیم بتواند با بودجه‌ای پنج میلیاردی در لیگ برتر شرکت کند.

مدیران باشگاه‌ها در والیبال دیده نمی‌شوند

وی ادامه داد: به دلیل مسائل زیاد کسی نمی‌خواهد که در استان اصفهان والیبالی وجود داشته باشد. مدیران باشگاه‌های استان آن‌طور که در فوتبال پررنگ و بزرگ می‌شوند در والیبال دیده نمی‌شوند چراکه فوتبال همه چیز را فراگرفته است.

رییس انجمن والیبال کارگری استان با بیان اینکه از سال ۷۰ تا ۸۴ به‌عنوان مربی و بازیکن از رده‌های پایه تا لیگ برتر در تیم والیبال ذوب آهن فعالیت می‌کردم، گفت: در آن زمان بازیکنان خوبی فعالیت می‌کردند که هنوز هم والیبالیست‌هایی از آن نسل در لیگ برتر بازی می‌کنند اما در چند سال اخیر به دلیل عدم حمایت باشگاه‌ها از والیبال بازیکن‌سازی نشده است.

تمام راه‌ها را رفته‌ایم اما نتیجه نداشت

سرمربی تیم جوانان والیبال اصفهان کرد: برای تیم داری در اصفهان تمام راه‌ها را رفته‌ایم اما به نتیجه نرسیدیم. در اصفهان پتانسیل بالایی در والیبال وجود دارد و تنها مشکل ما اسپانسر و حامی مالی است.

کارشناس والیبال اصفهان افزود: مهرعلیزاده فردی ورزشی است و به تمامی مسائل ورزش واقف است. از کانال‌های مختلف این مشکلات به گوش او رسیده است اما استان اصفهان آنقدر مشکل دارد که شاید او فراموش کرده والیبالی هم وجود دارد که بخواهد کمک کند.

وی تصریح کرد: البته مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این مسائل نقش دارد و به این موضوع هم واقف است، چند مرتبه هم با او جلسه داشته‌ام و در این‌باره صحبت کرده‌ایم و مسائل را مطرح کرده‌ایم ولی او هم دغدغه‌های دیگری دارد.

تفکر ورزش استان فقط فوتبال است

زمانی خاطرنشان کرد: در مجموع تفکر ورزش استان اصفهان والیبال، بسکتبال و هندبال نیست و فقط فوتبال است، این بلای جان جوانان این استان است که نمی‌دانند چه‌کار کنند و در چه تیمی بازی کنند و نهایتاً تا مقطعی بالا می‌آیند و ثابت می‌مانند. کانون‌های والیبال زیادی در اصفهان فعالیت دارند و سه، چهار هزار نفر در اصفهان والیبال بازی می‌کنند. اما باشگاهی وجود ندارد که بتوانند در لیگ کشوری حضور پیدا کنند.

گوشه چشمی از استاندارد حلال مشکلات والیبال اصفهان

رییس انجمن والیبال کارگری استان تصریح کرد: باید با فشار مطبوعات و رسانه‌ها باشگاه ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان به جوانان اصفهانی و والیبالیست‌های این استان کمکی کنند و زیر پر و بال آن‌ها را بگیرند. به نظر من اگر استاندار اصفهان گوشه چشمی نشان دهند تمام این مسائل حل می‌شود.

کد خبر 347703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.