کاهش ۱۰درصدی هدر رفت آب با اصلاح شبکه های آبرسانی دهاقان

دهاقان – رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دهاقان گفت: اصلاح شبکه های آبرسانی میزان هدرروی آب را ۱۰ درصد کاهش داده است.

عزیز الله پناهی در گفت و گو باخبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: در چندسال گذشته اکثر شبکه های آبرسانی در روستاهای دهاقان اصلاح شده که تحقق این مهم سبب جلوگیری از هدررفت آب شده است.

وی با اشاره به تعویض شبکه های آبرسانی در روستاها گفت: دو هزار متر از شبکه آبرسانی تعویض،یک حلقه چاه کمکی در روستای علی آباد گچی حفاری و چاه محمودآباد کف شکنی شده است، اما به دلیل کمبود منابع آبی در این روستا در عمق ۵۰ متری زمین نیز آب یافت نشده که برای رفع این مشکل در انتظار نتیجه مطالعات دیگر نقاط پیشنهادی در روستا هستیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

رییس آبفار شهرستان دهاقان با اشاره به وضعیت کم آبی در روستای همگین افزود: برای تامین آب این روستا با مشارکت دهیاری  عملیات لوله گذاری در سه هزار و ۷۰۰ متر انجام شده است.

وی با بیان اینکه روستای قمیشلو با وجود چاه های کمکی همچنان از کم آبی رنج می برد، تصریح کرد: علاوه بر سه حلقه چاه موجود در روستاهای علی آباد جمبزه و جمبزه، یک حلقه چاه نیز در روستای قمبوان برای تامین آب در نظر گرفته شده که با این وجود هنوز پاسخگوی نیاز روستاییان نیست.

پناهی خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون ۳۰۰ متر از شبکه های آبرسانی اصلاح شده و در چند روستا نیز این عملیات تا پایان سال انجام می شود.

کد خبر 347692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.