برداشت محصول کلزا با الگوی ملی در تیران و کرون

تیران-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: برداشت کلزا در شهرستان تیران و کرون با اجرای الگوی ملی کشت آغاز شد.

محسن حاج عابدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به آغاز برداشت ۱۵۰تن کلزا اظهار کرد: ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان تحت کشت محصول کلزا قرار گرفته و از این میزان ۲۰ هکتار آن تحت الگوی ملی است.

وی افزود: روش کشت الگویی کلزا منجر به افزایش ۳۰ درصدی این محصول شده و به زودی این الگوی ملی به تمامی مزارع تحت کشت شهرستان ارایه خواهد شد، چراکه اجرای این طرح سبب افزایش میزان محصول خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه عدم استفاده از کودهای شیمیایی و همچنین استفاده از مواد محرک رشد، اسیدهای آمینه و هیومیک اسید از مهمترین عوامل افزایش میزان برداشت محصول کلزا است، تصریح کرد: با انجام آزمایش ها و فعالیت عملی در مزرعه کاشت کلزا موانع پیش رو و عوامل تقویت کننده رشد این محصول مشخص شده است.

وی با اشاره به واردات محصول کلزا در کشور، خاطرنشان کرد: باتوجه به وارداتی بودن روغن کلزا با سرمایه گذاری در این بخش می توان زمینه تامین نیاز کشور را فراهم کرد و با توجه به سلامت این نوع روغن باید زمینه کاشت بیش از بیش آن فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه این شهرستان محدودیت آب داشته و با بحران خشکسالی روبه رو است، خاطرنشان کرد: کاشت گیاهان دارویی و گیاهانی مانند کلزا در شهرستان تیران و کرون در اولویت کشت قرار گرفته و سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی به این حوزه هدایت و راهنمایی می شوند.

وی نداشتن کلسترول و کیفیت تغذیه ای روغن کلزا را مهم دانست و گفت: علاوه بر کیفیت و سلامت روغن کلزا کاشت این گیاه به حاصلخیزی خاک نیز کمک می کند.

کد خبر 347640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.