۵۰ مجموعه کارگاهی برای زندانیان اصفهان فعال است

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان گفت: ۵۰ مجموعه کارگاهی توسط بنیاد تعاون برای اشتغال زندانیان در استان اصفهان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی محمدی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی اصفهان با بیان اینکه بنیاد تعاون زندانیان مجموعه غیردولتی و عام المنفعه است، اظهار کرد: این بنیاد در راستای ایجاد زمینه اشتغال، حرفه‌آموزی و درآمدزایی برای زندانیان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ مجموعه کارگاهی در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، دامپروری، تولید آثار هنری و ... در زندان‌های استان اصفهان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از این تعداد ۱۴ کارگاه در زندان مرکزی اصفهان وجود دارد که ۱۲۰۰ زندانی در آنها اشتغال دارند.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان با بیان اینکه حقوق مددجویان بر اساس نوع حرفه، میزان تولیدات و ... محاسبه می‌شود، گفت: حقوق پرداختی به مددجویان بین ۵۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نوسان دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان حقوق به مددجویان پرداخت شده است، اضافه کرد: با حقوق پرداختی به مددجویان ۳۵ نفر از آنها که بدهی کمتر از سه میلیون تومان داشتند از بند رهایی یافتند.

محمدی با بیان اینکه اولین و کامل‌ترین مجموعه طب کار در زندان مرکزی اصفهان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: در این مرکز قبل از ورود مددجویان به زندان از آنها تست شنوایی، ریه و قلب می‌گیرند تا در محل کار دچار عارضه نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زندان‌های استان اصفهان ۲۳۰۰ نوع کالا تولید می‌شود، افزود: این در حالی است که تنوع کالایی تولید شده در کل کشور ۳۵۰۰ نوع است و استان اصفهان در این زمینه در رتبه نخست قرار دارد.

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اصفهان آمار اشتغال‌زایی سال گذشته در زندان‌های استان اصفهان را نیز ۲۳۰۰ نفراعلام کرد.

کد خبر 347588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.