جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان هنرمندان را فرا خواند

کاشان -رییس ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان گفت: در راستای بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کاشان، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر نیز در فرهنگسرای این شهر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان،  مرتضی والی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با همکاری مرکز هنرهای نمایشی این جشنواره را در چهار بخش "صحنه ای"، "خیابانی- محیطی "، "بین الملل" و بخش "کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی" ۲۰ تا  ۳۰آبان ماه در این شهر برگزار می کند.

وی با بیان اینکه"چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان" با ارائه فراخوانی آغاز به کار کرد، افزود: هنرمندان و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد فرهنگی هنری تا ۱۰ مردادماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی کاشان- میدان شورا- بلوار شهیدان خاندایی- فرهنگسرای مهر و شماره صندوق پستی ۱۳۱۱-۸۷۱۳۵ ارسال کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، با بیان اینکه امسال جشنواره در بخش بین الملل نیز برگزار می شود، تصریح کرد: بر اساس فراخوان منتشر شده، تمامی هنرمندان تئاتر کشور و سایر کشورهای دیگر و همچنین گروه های نمایشی می توانند با ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی Mehrfestival.ir درخواست خود را ثبت کرده و با دریافت کد رهگیری از وضعیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره اطلاع پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه به موقع آثار به سرعت و دقت انتخاب آثار، رعایت زمانبندی بررسی و اعلام نتایج کمک خواهد کرد، گفت: نتایج آثار برگزیده تا اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

والی زاده افزود: با توجه به اینکه بازبینی آثار با نظر هیئت انتخاب به صورت حضوری و یا غیر حضوری انجام می شود، آخرین زمان ارسال لوح فشرده نمایش های منتخب جشنواره ۱۰ مهرماه و زمان اعلام آثار نهایی راه یافته به جشنواره ۱۰ آبان ماه سال جاری است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقاء سطح هنرهای نمایشی، ایجاد فرصت های برابر و همچنین حمایت از گروه های هنری برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به رویکردهایی که در فراخوان امسال این جشنواره لحاظ شده، شاهد تغییراتی مثبت و برگزاری رویدادی متفاوت و مردمی‌تری نسبت به 13 دوره قبل خواهیم بود.

رییس ستاد برگزاری جشنواره تئاتر مهر کاشان، با بیان اینکه موضوعات جشنواره چهاردهم به دو دسته موضوعات اجتماعی و شهروندی تقسیم شده و سازمان فرهنگی ورزشی در نظر دارد از طریق این جشنواره و تاثیر گذاری هنر تئاتر به بحث معضلات اجتماعی و تبیین ماموریت مدیریت شهری با بهره گیری از هنرهای نمایشی بپردازد، اظهار کرد: محورهای اصلی جشنواره شامل موضوعات اجتماعی همچون ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، ارزش های والای انسانی و فرهنگ ایثار، ترویج امید و نشاط اجتماعی، وفاق ملی و مشارکت عمومی، آگاهی بخشی آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد، طلاق و فضای مجازی است.

وی یادآور شد: در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر، آیین همسایه داری و فرهنگ آپارتمان نشینی، ترافیک و حمل و نقل عمومی، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع طبیعی، مراقبت از اموال عمومی، بازیافت و نظافت شهری، توسعه فرهنگ گردشگری و آداب برخورد با گردشگر، اخلاق شهروندی و احترام متقابل به عنوان موضوعات شهروندی مد نظر قرار داده شده است.

والی زاده گفت: در تلاش هستیم تا در این دوره از جشنواره در بخش نگاه ویژه در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به مناسبت انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران، معرفی مشاهیر، تاریخ و آیین های بومی محلی منطقه فرهنگی کاشان و وقایع انقلاب اسلامی با توجه به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران گام بر دارد.

وی گفت: نمایش های بخش "صحنه ای" به صورت رقابتی همراه با ارزیابی داوری و غیر رقابتی، بخش"خیابانی، محیطی" برای نخستین بار به صورت رقابتی همراه با ارزیابی و داوری با پذیرش حداکثر ۱۴ اثر نمایشی در هر بخش برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، شهردار کاشان به عنوان رییس شورای سیاست گذاری جشنواره و مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به عنوان رییس ستاد چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در این جشنواره حضور دارند.

"چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر" در ادامه "بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کاشان" به میزبانی فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه در این شهر برگزار می شود.

کد خبر 347485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.